۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۶۲۳
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

انقلاب اسلامی آموزه های قرآن و عترت را احیا کرد

خبرگزای رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) توجه به قرآن را از برکات انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی احیا کننده قرآن و آموزه‌های اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در دیدار مسؤولان مرکز طبع و نشر قرآن و جمعی از کاتبان قرآن در سالن محراب حرم مطهر گفت: سابقه خوشنویسی و نوشتن معارف در مکتب اهل بیت علیهم السلام قدمت زیادی دارد که نخستین جلسه خوشنویسی در خاندان ولایت با خانه امیرالمؤمنین علیه السلام برگزار شد.

 

وی با اشاره به اهمیت کتابت قرآن کریم افزود: خوشنویسی قرآن کریم باید با درایت و جهت دهی و قوت ادامه داشته باشد.

 

امام جمعه قم با اشاره به سوگند خداوند بر قلم گفت: بر اساس این اهمیت در قرآن، آنچه را که قلم می نگارد، باید چیزی باشد که قابل سوگند خوردن باشد که نگارش قرآن کریم با قلم، از بهترین مصادیقی می باشد که شایسته است بر آن سوگند یاد کرد.

 

وی توجه به قرآن را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی احیا کننده قرآن و آموزه های اهل بیت علیهم السلام است که این انقلاب نیز از برکت هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و میزبانی ایشان از محبان اهل بیت علیهم السلام دراین شهر است.

 

وی ادامه داد: از برکت حضور این بانو در قم مرکز نشر آموزه های ناب اسلامی در این شهر تشکیل شد که کام تشنگان معرفت را سیراب سازد.

 

خاطرنشان می شود در ادامه این مراسم، از قرآن کریم نوشته شده توسط کاتبان و خطاطان برجسته کشور رونمایی شد./1323/د102/ی

ارسال نظرات