۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۷۹۱۵۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

زنده نگه ‌داشتن یاد و نام شهدا به نظام اسلامی مصونیت می ‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: زنده نگه ‌داشتن یاد و نام شهدا و تکریم خانواده‌ های شهدا به نظام اسلامی و جامعه مصونیت می‌بخشد و جامعه را از آسیب‌ ها و فتنه‌ های دشمنان در امنیت قرار می ‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در حاشیه مراسم استقبال از شهدای وارد شده به این استان و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، کشور و ملت ایران را مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا دانست و اظهار داشت: زنده‌ نگه ‌داشتن یاد و نام شهدا، تداوم بخشیدن به راه آن ‌ها و تکریم و گرامی داشتن خانواده‌های شهدا یک تکلیف بزرگ بر دوش نظام و فرد فرد اعضای جامعه است که باید بکوشیم این یاد و تکریم در درون جامعه پررنگ باشد.

 

وی با تأکید بر این که ادای حق شهدا و خانواده ‌های شهدا آثار و برکات فراوانی را برای نظام در پی خواهد داشت، رضای خدای متعال را بزرگ‌ ترین و بالاترین برکت ادای حق شهید و شهادت خواند و تصریح کرد: هر کاری که رضای خدای متعال را در پی داشته باشد موجب نزول برکات الهی خواهد شد، بر همین اساس نظام می ‌تواند به واسطه تکریم شهدا و خانواده های معظم آن‌ ها برکات الهی را برای خود رقم بزند.

 

امام‌ جمعه شهرکرد افزود: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا افزون بر این که رحمت و برکت الهی را برای نظام به دنبال دارد، موجب تداوم روحیه ایثارگری و شهادت طلبی نیز درجامعه خواهد شد.

 

به گفته این مقام مسؤول، زنده نگه ‌داشتن یاد و نام شهدا و تکریم خانواده‌ های شهدا به نظام اسلامی و جامعه مصونیت می‌بخشد و جامعه را از آسیب‌ ها و فتنه‌ های دشمنان در امنیت قرار می ‌دهد و اضافه بر این ‌ها آثار و برکات وصف ‌ناپذیری را برای انقلاب به دنبال خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که شهدا حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند، ادای این حق بزرگ را وظیفه همه ملت و ادا نشدن آن را جفا در حق شهید دانست و گفت: شهید در راه اعتلای نظام و اسلام ناب همه هستی و سرمایه وجودی خودش را فدا کرده است که باید حق این مجاهدت و حرکت غیر قابل وصف با خدمت به راه شهید و خانواده او ادا شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: همه ملت ایران باید سپاسگزار و در خدمت خانواده‌های شهدا باشند و این میراث گران ‌بها را با افتخار به نسل‌های بعد بسپارند و اجازه ندهند خدایی نخواسته در حق این قشر ایثارگر جامعه ستم و جفایی بشود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در همین زمینه رسالت و وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادای حق شهدا و خانواده ‌های آنان را به عنوان متولیان این امر بسیار سنگین و مهم دانست و افزود: همه این دغدغه‌ها و مطالبات اقتضاء می‌کند که بنیاد شهید در این عرصه تلاش‌گر باشد و به معنای واقعی کلمه تمام هَم و غَم خودش را برای ادا کردن این حق بزرگ به کار گیرد.

 

این مقام مسؤول افزود: زنده نگه داشتن یاد شهید در جامعه و در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران بودن یکی از وظایف مهم و اساسی بنیاد شهید است که باید بکوشد این مهم را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کند.

 

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بنیاد شهید باید به صورت مستمر از همه دستگاه و آحاد جامعه نسبت به ادای حقشان در قبال شهدا مطالبه و راه را برای جذب امکانات و خدمت رسانی مطلوب به این قشر جامعه هموار کند که از این رو مسؤولیت بنیاد شهید بسیار سنگین است.

 

وی با بیان این که تا ادا شدن حق واقعی شهدا و رساندن این بار به سرمنزل مقصود فاصله زیادی وجود دارد تصریح کرد: شهیدان، جانبازان و دیگر ایثارگران، پیشوایان و طلایه داران جبهه حق و سرافرازی ملت هستند که باید حقشان به درستی ادا شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که بنیاد شهید نباید به یک مجموعه اداری، تشکیلاتی، تشریفاتی و خدایی نخواسته سیاسی تبدیل شود، گفت: بنیاد شهید قبل از آن که باید مروج یاد و نام شهید و شهادت در جامعه باشد باید در درون مجموعه خودش ویژگی‌ های شهید که همان نورانیت، صداقت، اخلاص، ایثارگری و جهاد در  راه خدا است بدرخشد و خودش را نشان بدهد تا بتواند به الگویی تمام عیار برای همگان تبدیل شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات