۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۷۹۴۵۷
امام جمعه هشترود:

رسانه نقش مهمی در هدایت اذهان عمومی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی با اشاره به جایگاه تعیین کننده رسانه در مسائل بین المللی، گفت: رسانه ها در عصر حاضر قدرت برتر صحنه بین المللی بوده و تعیین کننده بسیاری از مسائل جهان و هدایت کننده اذهان هستند.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مبارزه با استکبار توقف و تعطیلی ندارد، گفت: رسانه ها در عصر حاضر قدرت برتر صحنه بین المللی بوده و تعیین کننده بسیاری از مسائل جهان و هدایت کننده اذهان هستند.

 

وی با اشاره به قدرت رسانه ای آمریکا، افزود: آمریکا با قدرت رسانه‌ای و هژمونی خود می تواند بزرگ ترین جنایت ها را با تبلیغات گسترده رسانه ای، لباس خدمت به بشر بپوشاند و طوری وانمود کند که در حقیقت در راستای حقوق بشر انسانی گام بر می دارد.

 

حجت الاسلام رحیمی، در ادامه ضمن بیان تضاد انقلاب اسلامی با تفکر استکباری آمریکا، تصریح کرد: این تضاد تا زمانی که آمریکا بر خوی استکباری خود اصرار دارد ادامه خواهد داشت، خبرنگاران در این مبارزه رسانه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارند.

 

وی، با بیان این‌که خبرنگاران تولید اندیشه را نیز در برنامه کاری خود قرار دهند، افزود: برای تغییر تفکر عمومی جامعه و تبیین عملکرد و برنامه های دستگاه ها و نهادها باید از قدرت رسانه بهره گرفت و از خبرنگاران در تبیین دستاوردها و خدمات نظام اسلامی استفاده کرد.

 

امام جمعه هشترود، خبرنگاری را فعالیتی حساس و سخت عنوان کرد و گفت: خبرنگاری از شغل های حساس جامعه است و اگر خبرنگاران صداقت و اخلاق را در حوزه رسانه رعایت کنند، جامعه به سوی سعادت، رشد و تعالی هدایت می شود.

 

وی، آزادی و عدم وابستگی را شاخصه اصلی خبرنگار عنوان کرد و ادامه داد: خبرنگاران نباید تحت تاثیر رفتار و منش احزاب و گروه ها قرار گیرند چرا که در این صورت افزون بر اینکه شخصیت خود را خرد می کنند، جامعه را نیز به سوی تباهی هدایت و افکار عمومی را مسموم می کنند./854/ت302/ب4

ارسال نظرات