۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۷۱۱
رییس اوقاف و امور خیریه زابل خبر داد؛

وقف بیش از شش هزار متر زمین در شهرستان هیرمند

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: بیش از شش هزار متر مربع زمین برای احداث حسینیه، غسالخانه، مصلی عیدین و ساخت و توسعه مساجد از سوی یک خیر هیرمندی وقف شد.
وقف

علی واصفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: بیش از شش هزار متر مربع در قالب پنج موقوفه در شهرستان هیرمند توسط یک واقف در روزهای اخیر وقف شد.


رییس اوقاف و امورخیریه زابل بیان کرد: ششصد متر مربع زمین برای احداث حسینیه، دویست متر مربع برای غسالخانه، 4800 مترمربع برای مصلی عیدین، صد متر مربع برای ساخت مسجد و پانصد متر مربع برای توسعه مسجد صاحب‌الزمان(عج) توسط این واقف با ارزش تقریبی 25 میلیارد ریال وقف شد.

وی افزود: قرار است با همت این خانواده بزرگ و دیگر نیکوکاران شهر عملیات عمرانی و ساخت و ساز  بنا در این موقوفات صورت گیرد.


واصفی تصریح کرد: شهرستان هیرمند یکی از مناطق در حال توسعه منطقه سیستان و بلوچستان بوده و با رشد جمعیتی و تحولات اقتصادی اخیر انتظار می‌رود در آینده به یکی از شهرهای پر رونق استان تبدیل شود و جا دارد تا همزمان با این وقایع، مسائل فرهنگی و دینی این شهر نیز در مسیر توسعه و تجهیز گام بردارد. 

 

وی افزود: سیستان مهد ولایت است و مردمی سخاوت‌مند و خیراندیش دارد هر مکان که کارشناسان اوقاف قدم گذاشته و جلسات ترویج وقف برگزار شده است، با استفبال و روی گشاده این مردم روبرو شده‌اند./831/ت302/ی

ارسال نظرات