۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۷۹۸۱۲
یک مدیر حوزوی:

علما به تبعیت از امام صادق برای وحدت مسلمین بکوشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به ضرورت اقدامات علمای امروز در تبعیت از امام صادق(ع) بیان داشت: امام صادق(ع) گسترش مبانی و اعتقادات اسلامی را از طریق وحدت مسلمانان در فضای علمی و منطقی پیش می‌بردند تا آنان خود متوجه مسیر حق شوند.
وحدت

بانو زهرا سادات مومنی، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت شهادت امام صادق(ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت این روز گفت: با توجه به اینکه رییس فرق اربعه همه شاگردان امام صادق(ع) بوده و از کرسی درس ایشان استفاده می‌کردند حضرت هیچگاه با آنها صریح برخورد نکردند.

وی افزود: امام صادق(ع) گسترش مبانی و اعتقادات اسلامی را از طریق وحدت مسلمانان در فضای علمی و منطقی پیش می‌بردند تا آنان خود متوجه مسیر حق شده و به اهداف مورد نظر امام صادق(ع) دست یابند.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: زمان امام صادق(ع) اقتضا نمی‌کرد که ایشان جبهه و موضع مخالفت آشکار در پیش گیرند زیرا بعد از پیامبر(ص) با ظلمی که در غدیر به وجود آمد مسیر حقه اسلام منحرف شد بنابراین تا امروز و بعد از آن تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) قضیه وحدت میان مذاهب اهمیت بالایی دارد.

مومنی در ادامه تصریح کرد: امروز اگر اختلافاتی هم وجود دارد بیشتر در فروع دین بوده که اصل اسلام را زیر سوال نمی‌برد بنابراین برای حفظ اصل اسلام وحدت لازم است.

 وی افزود: امروز ما شاهدیم نسبت به دین یک موازی‌کاری انجام شده تا در کنار اسلام ناب محمدی اسلام آمریکایی قد علم کند و دین حقه در جهان اسلام نادیده گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: گروه تکفیری داعش یا سایر گروه‌هایی تکفیری که به نام اسلام جنایت و خشونت می‌کنند نه تنها پیرو هیچ یک از مذاهب ادیان الهی نبوده بلکه حتی شیعه و سنی نیز نیستند.

مومنی افزود: آنها خود را به اهل سنت نسبت می‌دهند تا بین مسلمانان ایجاد اختلاف کرده و این وحدت را از بین ببرند.

وی با اشاره به ضرورت اقدامات علمای امروز در تبعیت از امام صادق(ع) بیان داشت: کسانی که بین مسلمانان اختلاف‌افکنی می‌کنند به طور قطع هیچ‌گاه دلسوز اسلام نبوده و نیستند چنین افرادی شعیه یا سنی به طور قطع از جایی که سرمنشا آن دشمن است تغذیه می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: علمای اسلام در عین حال که دنبال وحدت هستند باید با وجود اختلافاتی در فروع دین و مذاهب کرسی‌های علمی را برگزار کرده و در مجامع علمی و منطقی با هم صحبت کنند.

مومنی افزود: با تبعیت از رهبری واحد نباید مسائل اختلافات دینی در اجتماعات عمومی که افراد اطلاع کافی ندارند مطرح شود زیرا این مسائل به اصل اسلام لطمه می‌زند.

وی با اشاره به تشیع انگلیسی ابراز کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری گروه‌های لندن‌نشین شیعه نیستند بلکه آنها شبیه یهودیان وهابی نفوذی میان اهل سنت هستند که صرفا نام شیعه را یدک می‌کشند.

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) با وجود توان مقابله 25 سال سکوت کردند تا اسلام را حفظ کنند اگر این گروه شیرازی‌ها نیز ادعای پیروی از امیرمومنان(ع) را دارند باید مانند ایشان عمل کنند./807/ت302/ص

ارسال نظرات