۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۷۹۹۶۷
کارشناس دینی:

انس با قرآن موجب ارتقاء جایگاه انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که انس با قرآن و قرائت و تدبر در آن، موجب ارتقای مقام انسان می شود، گفت: رییس مذهب مالکی می گوید در علم، عبادت و پرهیزکاری، هیچ چشمی ندیده، هیچ گوشی نشنیده و هیچ قلبی بالاتر از امام صادق(ع) را درک نکرده است.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی سه شنبه شب در مراسم شهادت امام صادق(ع) در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در حسینیه روستای دارالسیاده علوی کاشان، با تأکید بر این که اگر دشمن از انسان تعریف کند، بسیار ارزشمند است، گفت: ابوحنیفه به عنوان رییس یکی از مذاهب چهارگانه اهل تسنن می گوید با بسیاری از افراد نشست و برخواست و گفت وگو کردم، اما انسانی عالم تر و بهتر از امام صادق(ع) نیافتم.

 

وی همچنین با تأکید بر مشهود بودن تفاوت مقبره ابوحنیفه با حرم امامان معصوم(ع)، گفت: امام معصوم می فرماید توجه مردم به مضجع ما، امری الهی است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که ابوحنیفه می گوید اگر دو سال شاگردی امام صادق(ع) را نمی کردم، هیچ اطلاعاتی نداشتم، ادامه داد: امام صادق(ع) مردم را برای انجام مناسک حج راهنمایی کرد و طریقه بجا آوردن صحیح اعمال این مراسم را به مردم آموخت.

 

به گفته وی، رییس مذهب مالکی می گوید هر زمان امام صادق(ع) را می دیدم، ایشان از سه حالت نماز خواندن، داشتن وضو و قرائت قرآن خارج نبود.

 

وی با اشاره به این که انس با قرآن و قرائت و تدبر در آن، موجب ارتقای مقام انسان می شود، گفت: رییس مذهب مالکی می گوید در علم، عبادت و پرهیزکاری، هیچ چشمی ندیده، هیچ گوشی نشنیده و هیچ قلبی بالاتر از امام صادق(ع) را درک نکرده است.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که در پاکستان بیست هزار حوزه علمیه تأسیس شده است تا طلبه های سلفی را آموزش دهند و به این وسیله شیعیان را از بین ببرند، گفت: امام صادق(ع) سادات اهل بیت است و از هیچ امامی به اندازه ایشان روایت نقل نشده است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که امام جعفر صادق(ع) شاگردانی در زمینه های مختلف علمی مانند علم نجوم و زیست شناسی  تربیت کرده است، گفت: امام صادق(ع) می فرماید خداوند 12 چشمه آب شیرین در زیر زبان انسان قرار داده است که به مرطوب بودن دهان و هضم غذا کمک می کند.

 

به گفته وی، شخصی به امام صادق(ع) مراجعه کرد و گفت من منکر خداوند هستم، از این رو مرا در این زمینه راهنمایی کنید که امام صادق(ع) با برخوردی مناسب و بیانی شیوا و منطقی آن شخص را متقاعد کرد که خدایی با عظمت وجود دارد.

 

حجت الاسلام رمضانی با تأکید بر مطالعه کتب شیعی معتبر، گفت: مطالعه منابع اسلام و مسلط بودن بر آنها موجب می شود تا کسی نتواند در عقاید ما شبهه ایجاد کند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات