۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۸۰۰۸۴
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

دوره اختبار و تثبیت حوزه های علمیه آذربایجان غربی در حال برگزاری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبیت در حوزه های علمیه آذربایجان غربی، گفت: این دوره آزمایشی از پانزدهم مرداد ماه شروع و تا پانزدهم شهریور ماه ادامه دارد.
حجت الاسلام قهرماني، مدير حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

 حجت الاسلام جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به رقابت تنگاتنگ بین جوانان برای ورود به حوزه های علمیه، اظهار داشت: قریب به 350 نفر از طلاب در حال گذراندن دوره اختبار و تثبیت هستند.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی افزود: در این دوره افراد یک ماه مشغول تحصیل می شوند که 20 روز از این دوره، آموزشی و 10 روز به صورت جلسات اخلاق و برنامه های تهذیبی است.


 
وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری دوره اختبار و تثبیت، تحقیقات محلی طلاب نیز شروع می شود تا هنگام اتمام دوره اختبار و تثبیت ضمیمه آن شود.


حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به شرایط پذیرش طلاب، افزود: طلاب در طول یک ماه زیر نظر مدیران، اساتید حوزه و اساتید اخلاق مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: بعد از پایان دوره اختبار و تثبیت، آزمونی گرفته می شود که طلاب حائز شرایط (معدل، استعداد و شرایط لازم استانی و مدرسه) به عنوان طلبه رسمی مشغول به تحصیل می شوند و برای آن ها کد طلبگی صادر می شود.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: در دوره اختبار و تثبیت برای انتخاب طلاب دقت های لازم انجام می شود و افرادی که دارای شاخص های طلبگی باشند به عنوان طلبه رسمی از اواخر شهریور ماه مشغول تحصیل می شوند.

وی ادامه داد: طلاب جدید در 11 مدرسه علمیه استان در شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو، سلماس، شاهین دژ، نقده، میاندوآب و تکاب پذیرش می شوند.

آغاز سال تحصیلی جدید از دوم شهریور ماه

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه هستیم، گفت: دروس حوزه های علمیه از دوم شهریور ماه آغاز می شود و طلابی که درحال گذراندن دوره اختبار و تثبیت هستند بعد از اتمام  کلاس ها و آزمون از 15 شهریور ماه به عنوان طلبه رسمی مشغول تحصیل می شوند.

 

وی با بیان این که در حوزه های علمیه  آذربایجان غربی طلاب تا پایه 9 (سطح 2) مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: پایه 10 (سطح 3) نیز به صورت غیرحضوری برای طلاب شاغل برگزار می شود./1301/ت302/ب

ارسال نظرات