۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۸۰۲۰۷
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

عدم پشیمانی در کارهای اجتماعی در گرو صبر و تصمیم‌گیری مناسب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در حرم رضوی با اشاره به سخن امام صادق(ع) که فرمود به هر کار یا هر چیزی رسیدی، اگر نتیجه اش را نمی دانی و از آثارش در زندگی آگاه نیستی نسبت به انجام آن صبرکن و با عجله تصمیم گیری نکن، گفت: عدم پشیمانی در کارهای اجتماعی در گرو صبر و تصمیم‌گیری مناسب است.
مدير مدرسه علميه فاضليه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، چهارشنبه شب در صحن جامع حرم مطهر رضوی با تبیین وصایای امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: بنا به فرموده امام صادق(ع) به هر کار یا هر چیزی رسیدی، اگر نتیجه اش را نمی دانی و از آثارش در زندگی آگاه نیستی نسبت به انجام آن صبرکن و با عجله تصمیم گیری نکن.

 

وی تصریح کرد: انسان باید مراقب باشد تحت شرایط گوناگون و به دلیل موجی که از سوی مردم بر انجام کار خاصی برخاسته با تبعیت از دیگران ملزم به کاری شود که در آینده آثار سوئی بر زندگیش گذارد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد اظهار کرد: ابتدا کمی توقف و صبر کنید، در زندگی محاسبه کنید، ببینید راهی که بناست بروید، راه برگشتی برای آن هست و هم چنین انسان خودش نیز باید باید طوری عمل کند که راه برگشت برای خود باقی بگذارد.

 

حجت الاسلام اسلامی فر گفت: در مسائل خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی آدم عاقل ابتدا فکر و سپس تصمیم گیری می کند تا کمتر موظف به عقب نشینی شود.

 

وی تصریح کرد: در تصمیم گیری ها هدف بر عاقبت است، انسان باید دوراندیش باشد و به عاقبت کارش بیندیشد، اگر از ابتدای کار دچار خطا شد، قابل جبران نیست

 

سخنران حرم رضوی با بیان این که عقب نشینی دو جنبه مثبت و منفی دارد، عنوان کرد: عقب نشینی از تصمیم های عجولانه که ممکن است منجر به شر شود خوب است اما گاهی انسان از یک مسأله عبادی اجتماعی عقب نشینی می کند که پس از مدتی نفسش مانع ادامه آن شده و از انجام آن امتناع می ورزد مانند کسی که هر هفته خود را ملزم به اقامه نماز جمعه می دانسته اگر از این مسأله عقب نشینی کند، پس از مدتی که قصد انجام دوباره آن را کند ممکن است نفسش او را بازدارد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد افزود: مردی که مدت کوتاهی نسبت به حجاب و عفت همسر یا دخترش کم توجهی می کند و اگر پس از مدتی سعی بر مراقبت و تذکر بیشتری در این مسأله کند، شاید نتواند مانند سابق آن را مدیریت و کنترل کند.

 

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که عواقب ورود ماهواره به خانواده قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: دلیلی برای به دست آوردن چیزی که در آن شر است و انسان با آن به کمال اخلاقی و معنوی دست پیدا نمی‌کند، وجود ندارد بنابراین چرا باید سراغ ماهواره که تولیدکنندگان برنامه های آن هیچ گونه دلسوزی نسبت به دین و زندگی ما ندارند برویم، چرا باید به افرادی که به آن خط و برنامه می دهند هیچ گونه دلسوزی نسبت به کمال و سعادت ما ندارند اطمینان کنیم و اجازه دهیم این وسیله به زندگی های ما ورود پیدا کند.

 

وی تأکید کرد: نباید مسیر زندگی خود را به دست کسانی بسپاریم که علاقه ای به رشد و بالندگی انسانیت ما ندارند که پس از مدتی نمی توان از عواقب سوء و آثار منفی که بر زندگی مان گذاشته است، جلوگیری کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد یادآور شد: هر چند ما علم غیب نداریم و نمی توانیم آینده را پیش بینی کنیم، اما از شواهد موجود و زندگی دیگران می توانیم عبرت بگیریم و نتیجه کارها را تا حدودی پیش بینی کنیم تا در زندگی با توجه به آن ها درباره مسائل گوناگون تصمیم گیری کنیم./1308/پ203/ح

ارسال نظرات