۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۸۱۴۳۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تربیت جوانان انقلابی و متعهد مهم‌ترین رسالت مسجد است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام پویایی و انسان ‌سازی را مهم‌ترین فلسفه تشکیل مسجد بیان کرد و گفت: اگر پیامبر اکرم(ص) دستور به تخریب مسجد ضرار دادند به این خاطر بود که انسان با حضور در آن مسجد به فساد کشیده می ‌شد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در گردهمایی دست اندرکاران مساجد این استان که در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اهمیت آباد بودن مسجد، اظهار داشت: آبادانی مسجد به در و دیوار آن نیست؛ مسجد زمانی می ‌تواند به آبادانی خود ببالد که در آن مسجد انسان آسمانی تربیت شود.

 

 

وی تربیت جوانان انقلابی و متعهد را مهم‌ترین رسالت مسجد بیان کرد و گفت: اگر قرار است مسجد به در و دیوار مزین شود اما نمازگزاری در آن رفت و آمد نداشته باشد، هیچ خیری در این مسجد نیست و به یقین فلسفه وجودی مسجد نیز این نیست.

 

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین ‌نکونام، پویایی و انسان ‌سازی را مهم‌ترین فلسفه تشکیل مسجد بیان کرد و ادامه داد: اگر پیامبر اکرم(ص) دستور به تخریب مسجد ضرار دادند به این خاطر بود که انسان با حضور در آن مسجد به فساد کشیده می ‌شد.

 

 

امام جمعه شهرکرد، مهم‌ترین فساد مسجد را تفرقه و اختلاف عنوان کرد و اظهار داشت: به یقین فساد مسجد، فساد اخلاقی نیست بلکه بالاترین فساد مسجد اختلاف است و اگر قرار است در مسجد تفرقه و اختلافات رشد کند، همان بهتر که تخریب شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دعوت به همدلی، همراهی و وحدت را مهم‌ترین دعوت باری تعالی بیان کرد و افزود: اگر توانستیم با همدلی و اتحاد، مساجد را خانه رشد و ترقی قرار دهیم، به یقین آن‌ ها را به جایگاه اصلی خود رسانده‌ایم که لازمه آن دل ‌سوزی و دغدغه‌مند بودن اهالی مسجد است.

 

 

در ادامه این مراسم نیز، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مسجد نهادی مهم و مؤثر در جوامع اسلامی است و نباید از نقش مساجد در جامعه اسلامی غفلت کنیم.

 

 

وی با اشاره به اعتبارات فرهنگی این استان در سال گذشته برای ساخت و تکمیل مساجد، گفت: بیش از دو میلیارد و 300 میلیون تومان از اعتبارات استانی و بیش از دو میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای ساخت مساجد جذب کنیم که در نوع خود بی سابقه بود.

 

 

سلیمانی با بیان اینکه مسجد سنگر انقلاب بوده و هماکنون نیز پشتیبان انقلاب است، گفت: مسجد دارای جایگاهی است که مردان و زنان انقلابی از آنجا قیام و اهداف والای اسلامی را دنبال می ‌کنند.

 

 

وی مساجد را کانون مقابله با جنگ نرم دانست و افزود: پایگاه معنوی مسجد بهترین مکان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

 

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مساجد در شرایط جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان می‌ توانند به عنوان بهترین پایگاه برای تقویت ارزش های دینی در جامعه نقش آفرینی کنند چراکه پایگاهی ارزشمند برای تعالی و سازندگی جامعه دینی هستند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات