۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۸۱۵۳۳
عضو خبرگان رهبری:

احیای روحیه خود باوری ملت ها یک رسالت رسانه‌ای است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به سیر تبلیغاتی غرب، اظهار داشت: امپراطوری رسانه‌ای غربی، صهیونیستی در راستای تضعیف روحیه خود باوری ملت ها است، رسالت رسانه ها احیای روحیه خود باوری است.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مافیای رسانه‌ای غرب، گفت: لابی های رسانه‌ای آمریکایی، صهیونیستی در صدد سلطه بر افکار عمومی جهان هستند.

 

وی کار رسانه‌ای را کاری دقیق و پرزحمت عنوان کرد و ادامه داد: غرب در صدد القای فرهنگ خود ساخته‌ای خود نسبت به ملت ها و جوامع بشری است، این حرکت ضد فرهنگی و امپریالیستی غربی با ابزار رسانه و کار دقیق آن امکان دارد.

 

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه قم هدف دشمن را تغییر مسیر ملت ها خواند و تأکید کرد: آمریکا و کشور های استکباری غربی با در دست داشتن غول های رسانه‌ای یک امپراطوری رسانه‌ای گسترده‌ای را تشکیل داده است که در راستای توجیه کارهای ننگین و جنایت های آن ها گام برمی دارد.

 

وی در ادامه استراتژی ننگین غربی، صهیونیستی را القای روحیه بی تفاوتی در میان آحاد مردم دانست و گفت: آنچه رسانه های غربی در کشور های مختلف مد نظر دارند استحاله فرهنگی و ارزش های بومی آن ها می باشد تا از این رهگذر ماهیت فرهنگی ملت ها را از میان برند.

 

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به سیر تبلیغاتی شبکه رسانه‌ای غرب، گفت: آن چه شبکه های غربی در رسانه های خود از کشور آمریکا و دیگر کشور های غربی ترسیم می کنند یک آمال و آرزوی دور برای ملت های جهان است.

 

وی افزود: این سیر تبلیغی در راستای سست کردن اراده ملت ها و از میان بردن اعتماد به نفس درونی جوامع است تا از این مسیر با سلطه بر افکار و اندیشه ها و همچنین آمال و آرزوهای آن ها بر سرنوشت و حکومت های آن ها سلطه پیدا کنند.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری وظیفه رسانه های جوامع اسلامی را بازیابی اراده ملت ها و روحیه اعتماد به نفس آن ها دانست و تصریح کرد: رسانه ها با ترویج فرهنگ دینی و ارائه فرهنگ اجتماعی و بیان ارزش های درونی روحیه اعتماد به نفس در مردم را تقویت کنند.

 

وی مبارزه به تبلیغ رسانه‌ای غرب را یک رسالت دانست و گفت: هدایت شخصیت های فرهیخته و دانشگاهی و جوانان تحصیل کرده در مسیر حقیقی پیشرفت همراه با مقابله با روحیه خود باختگی در میان آن ها، وظیفه مسوؤلان فرهنگی است./854/ت302/ش

ارسال نظرات