۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۸۱۵۴۳
مبلغ حوزه علمیه:

ارتباط عملی با قرآن موجب کمال انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه گفت: ارتباط عملی با قرآن موجب ارتقا و سازندگی در زندگی انسان و رشد و کمال در تمام عرصه های جامعه می شود.
ارتباط عملی با قرآن موجب کمال انسان می شود

خانم تورگلی مبلغ حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: تبرک جستن به اهل بیت عصمت و طهارت کارساز و انسان ساز است اما در مکتب اسلام درس گرفتن و ادامه دادن راه ائمه معصومان در زندگی بسیار مهم تر و واجب تر است.

 

وی ادامه داد: مبلغان باید در ماه محرم بدون هیچ گونه چشم داشت مالی و مادی در راه ترویج معارف عاشورا و تبیین واقعه عظیم عاشورا به شایستگی عمل کنند.

 

 

این مبلغ دینی به بیان شباهت های واقعه عظیم عاشورا به قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: در میان واقعه عظیم عاشورا و نزول قرآن کریم اسرار و شباهات مهم و تاثیرگذاری نهفته است که بیان آن ها انسان را شگفت زده و متحیر می سازد.

 

 

تورگلی با بیان اینکه قرآن یک کتاب همیشه زنده و پویا است تصریح کرد: در جهان کتاب ها و نوشته های فراوانی وجود دارند که پس از مطالعه و خواندن آن ها کهنه و بدون استفاده خواهند شد اما قرآن کریم یک کتاب زنده و پویا در راستای تعالی انسان ها است و هیچ گاه کهنه و بی روح نخواهد شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا همچون کتاب قرآن هیچ گاه کهنه نخواهد شد خاطرنشان کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و واقعه عظیم عاشورا نیز همچون کتاب قرآن زنده و پرطراوت برای تمام بشریت باقی خواهد ماند و هیچ گاه کهنه و از یادها نخواهد رفت.

 

 

این فعال فرهنگی بیان کرد: قرآن کریم ظاهری زیبا وباطنی عمیق و ژرف دارد، این شباهت را نیز در واقعه عظیم عاشورا می بینیم.

 

 

وی تصریح کرد: آنچه در واقعه عاشورا رخ داد چیزی جز زیبایی و آراستگی نبود اما باطن عمیق و ژرف در این واقعه عظیم نهفته است که باید ابعاد این حادثه بزرگ برای جامعه تبیین شود.

 

 

این مبلغ دینی به راه های ارتباط با قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انسان ها با قرآن به سه شکل ارتباط برقرار می کردند که ارتباط تبرک جویانه در بین این ارتباط ها بسیار گسترده و عمیق تر بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه ارتباط تبرک جویانه پایین ترین سطح ارتباط با قرآن است به تشریح و تبیین معنای ارتباط تبرک جوبانه با قرآن پرداخت و افزود: این ارتباط انسانها از قرآن یک استفاده ابزاری برای انجام استخاره، قرار دادن قرآن بالای سر عروس و دامادها و قرار دادن آن در خانه برای تبرک استفاده می کنند که این نوع ارتباط را ارتباط تبرک جویانه نامیده اند.

 

 

تورگلی ارتباط علمی با قرآن را یکی دیگر از راه های ارتباط برقرار کردن با قرآن دانست و ابراز داشت: به طور قطع در آیات قرآن کریم مباحث و مسائل علمی بسیار مهمی نهفته است که بهره گیری از این آیات سعادت دنیای و آخرت انسان هارا در بر خواهد داشت.

 

 

وی مهم ترین و اصلی ترین راه ارتباط با قرآن را ارتباط عملی بیان کرد و افزود: ارتباط عملی با قرآن موجب ارتقا و سازندگی در زندگی انسان و رشد و کمال در تمام عرصه های جامعه می شود، بنابراین تفکر بدون عمل در قرآن سودی در زندگی و کمال انسان نخواهد داشت.

 

 

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: سینه زنی، زنجیر زنی و عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بدون معرفت و شناخت هیچ اثری در زندگی و کمال انسان نخواهد داشت و تنها به یک ارتباط عاطفی و زودگذر تبدیل خواهد شد.

 

 

تورگلی در پایان به عظمت و جاودانگی ائمه معصومان(ع) در محضر خدای متعال اشاره و خاطرنشان کرد: اخلاص، از خوگذشتگی و انجام کار در راه رضای خداوند متعال آنان را به یک عظمت و جاودانگی استثنائی و فوق العاده رسانده است./9705/ت302/ب4

ارسال نظرات