۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۷۹۸
مدیر مدرسه علمیه چابهار:

بیانات رهبری موجب بیداری غفلت‌زدگان و خوش‌بینان به آمریکا شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی گفت: برخی افراد از نتایج مذاکرات خوشحال شدند و از انگیزه‌های آمریکا و هم‎دستان او در پشت پرده این توافق غفلت کرده بودند، اما رهبر معظم انقلاب بسیاری از افراد خوش‌بین را بیدار کردند و نسبت به نقشه‌های آمریکا هشدار دادند.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي، امام جمعه چابهار و مدير مدرسه علميه امام صادق (ع)

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، مدیر مدرسه علمیه چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: استکبار ستیزی از مبانی اصلی دین اسلام است، چرا که شعار محوری آن «لا اله الا الله» با نفی کفر آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: این شعار هرگونه سلطه غیرالهی را محکوم می‌کند، از این رو مبارزه با استکبار جزو اصول و مرام یک مؤمن مخلص است، چنانچه سیره اهل‌بیت(ع) اینگونه بوده است، اصلا نمی‌توان استکبارستیزی را از اسلام منفک دانست.

 

امام جمعه چابهار با بیان اینکه این روزها عظمت ولایت فقیه بر همگان روشن می‌شود، عنوان کرد: اگر ولایت فقیه بر کشوری حاکم باشد، عزت و شرافت در آن موج می‌زند در مسأله مذاکرات هسته‌ای و اتفاقات پس از آن، این عظمت نشان داده شد.

 

مدیر مدرسه علمیه چابهار با اشاره به بیانات رهبری در جمع میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اظهار داشت: برخی به مذاکرات دل ‌خوش کرده بودند و از نتایج آن خوشحال شدند اما از انگیزه‌های آمریکا و هم‎دستان او در پشت پرده این توافق غفلت کرده بودند، آمریکا که با نفوذ انقلاب اسلامی، قدرت خود را در منطقه از دست داده بود سعی کرد با خونریزی در کشورها و توطئه‌های فراوان علیه ما دوباره قدرت خود را افزایش دهد، اما نتوانست نهایتا در مذاکرات به دنبال سلطه و نفوذ بودند که رهبر معظم انقلاب بسیاری از افراد خوش‌بین را بیدار کردند و نسبت به نقشه‌های آمریکا هشدار دادند.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هرگز نمی‌توانند دوباره به نفوذ سیاسی گذشته خود در ایران دست پیدا کنند، زیرا آنها در حال حاضر منفورترین و خبیث‌ترین چهره خود را در منطقه دارد و حتی در کشورهایی که نفوذ دارند نیز مورد نفرت ملت‌ها هستند اما بیداری مردم و مسؤولان اهمیت فراوانی دارد نباید به گفته‌های آنان دل‌ خوش کنیم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ و سیاست اسلام را دنبال کنیم.

 

وی نهضت بیداری اسلامی را نابودنشدنی توصیف کرد و افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر دشمن توان از بین بردن این جریان را داشت، داعش و امثال آن را بوجود نمی‌آورد، پدیدارشدن گروه‌های تکفیری و انجام جنگ‌های مستقیم برای این بود که از پیشرفت این جریان جلوگیری شود.

 

امام جمعه چابهار تصریح کرد: علاقه ملل مسلمان به جمهوری اسلامی روز به روز در حال فزونی است بنا به فرموده رهبری، ما در کشورهایی چون یمن حضور فیزیکی نداریم اما آن روحیه بیداری است که جوانان یمن را مقاوم ساخته تا در برابر سعودی‌ها بایستند، از این رو حمایت از نهضت بیداری اسلامی بهترین راه گسترش آن است./831/ت302/ح

ارسال نظرات