ضرورت مسألهمحوری در نظام تبلیغ دینی/ تحول سیاسی و فرهنگی محصول «تبلیغ پاسخگو»
![هاشميان](/Original/1394/05/29/IMAGE635756736269905177.jpg)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسین هاشمیان، مدیر گروه مطالعات تبلیغ و ارتباطات دینی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، امروز در نشست علمی با موضوع کارکردهای نظام تبلیغ دین در تحقق اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد، گفت: نظام تبلیغ دین ظرفیت عظیمی برای ایجاد تحول نظام اسلامی دارد.
وی افزود: برای تحول اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه باید به رویکرد فرهنگی جامعه توجه و بهره برد؛ البته باید تفسیر ما از فرهنگ تفسیر صحیح باشد.
حجت الاسلام هاشمیان اظهار داشت: یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی که در جامعه امروز بسیار مؤثر است و میتواند خدمات اصیل و جدی در حوزه ساختارسازی در سیاست و اقتصاد ارائه دهد نظام تبلیغ دین است.
مدیر گروه مطالعات تبلیغ و ارتباطات دینی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد: تبلیغ دین یک ابزاری است که کاملا برآمده از مبانی و مبادی اصیل اندیشه اسلامی است و ریشه در میراث گرانسنگ شیعه دارد.
وی عنوان کرد: میتوان از تبلیغ دین در تحول فرهنگ اسلامی بهره مند شد و به تبع فرهنگ می شود در حوزه اقتصاد کار های مهم و کارآمدی انجام داد.
حجت الاسلام هاشمیان تصریح کرد: امروز باید از نظام تبلیغ دین با عنوان یک نگاه کارکردی مطالبه شود؛ نظام تبلیغ دین را باید یک نظام مسأله محور تعریف کرد به این معنا که بتواند در فضای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی پاسخگو باشد.
وی در پایان گفت: وقتی نظام ما نظام اسلامی است، تبلیغ دین باید در خدمت فرهنگ، سیاست و اقتصاد ما قرار گیرد تا بتوان اقتصاد مقاومتی را در جامعه پیاده کرد./1325/