۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۹۲۲
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:

دشمن‌شناسی و عمل به آموزه‌های دینی سبب تثبیت وحدت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مولوی سلامی با اشاره به راهکارهای عملی تحقق وحدت، گفت: مسلمانان باید در وهله اول دشمن‌شناس باشند و بهانه به دشمن ندهند در وهله دوم به آموزه‌های دینی خود عمل کنند، چرا که دشمنان تمام تلاش خود را برای منحرف کردن مسلمانان از موضوعات و مسائل مهم و اصلی دین به کار می‌گیرند.
مولوي سلامي، نماينده مجلس خبرگان رهبري

مولوی نذیراحمد سلامی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: جهاد فی سبیل الله عبارت است از مبارزه‌ای که انسان مؤمن برای اجرای احکام الهی با کسانی که در مسیر اسلام مانع‌تراشی می‌کنند، انجام می‌دهد.

 

 

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های دوگانه آمریکایی‌ها در اکثر قضایا به ویژه در خصوص مسائل مربوط به جهان اسلام، آنها به دنبال استفاده از کوچک ترین شکاف‌ها هستند اکنون نیز بعید نیست که از طریق توافق هسته‌ای به دنبال مطامع خود باشند.

 

 

وی ادامه داد: مسؤولان باید در عین حال که با مواظبت از سیاست‌های نظام، پاسداری از خون شهدا و حفظ کرامت‌های انسانی و منافع ملی خدمت می‌کنند، آگاهی لازم را نسبت به نفوذ دشمن داشته باشند.

 

 

مولوی سلامی با اشاره به هدف آمریکا در منطقه، اذعان داشت: آمریکا همواره با دسیسه‌های فراوان به دنبال مداخله در امور سیاسی بوده و خواهد بود نکته‌ای که توجه آمریکایی‌ها را به خود جلب کرده است و تمام هم و غم خود را بر مبنای آن قرار داده، ایجاد اختلاف میان مسؤولان سیاسی کشورها است بنابراین لازم است که مسؤولان ما نیز با حفظ همبستگی توطئه دشمن را خنثی کنند.

 

 

وی به روند شکل‌گیری جریان بیداری اسلامی اشاره و بیان کرد: مستکبران از قرن شانزدهم میلادی امت اسلامی را نسبت به احقاق حقوق خود در غفلت قرار داده بودند اما در نیمه دوم قرن بیستم به بعد، ملل مسلمان به تدریج بیدار شدند تا اینکه انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و اثرات فراوانی بر تحولات منطقه گذاشت.

 

 

عالم دینی اهل سنت افزود: تردیدی نیست که در شرایط کنونی، امت اسلامی با آگاهی از دسیسه دشمن به بیداری کامل نزدیک شده‌اند حال ممکن است ایادی استکبار سعی در خاموش‌کردن این فضا داشته باشند اما این امر امکان‌پذیر نیست، زیرا امتی که خود بیدار شده، زیر بار سلطه و استعمار نخواهد رفت.

 

 

وی در ادامه به مقوله وحدت پرداخت و اظهار داشت: در مقام سخن و ایده همه وحدت را دوست دارند اما در مقام عمل کمتر اقدامی صورت می‌گیرد؛ در حالی که عمل به توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در این عرصه، می‌تواند راهگشا و حلال بسیاری از مشکلات قومی و مذهبی باشد. اگر حساسیت‌ها رعایت شود مشکلی در باب وحدت در کشور وجود نخواهد داشت و این به این شرط است که همانگونه که رهبری تأکید دارند؛ حرمت مقدسات هر مذهب که خط قرمز محسوب می‌شود؛ حفظ شود.

 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چنانچه مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران با رعایت حدود طی شود؛ ایران به الگویی برای سایر کشورهای اسلامی تبدیل می‌شود؛ کما اینکه تا به حال اینگونه بوده است.

 

 

مولوی سلامی در ادامه با تأکید بر نقش اساسی مردم در حفظ  و گسترش وحدت، خاطرنشان کرد: میان عامه مردم سنی و شیعه در ایران اسلامی مشکلی وجود ندارد نمونه بارز تعامل آنها انجام امور اقتصادی است؛ اما در دنیای اسلام وحدت آنگونه که دین از ما خواسته وجود ندارد قسمتی از این مشکل مربوط به خود مسلمانان است و بخش اعظم آن به دشمنی‌های دشمنان اسلام برمی‌گردد.

 

 

وی تصریح کرد: این اشتباه است که یک فرقه به بهانه عمل به رسالت اعتقادی خود علیه فرقه‌ای دیگر مطالبی بنویسید و به دیگر فرقه‌ها بتازد مسلمانان باید در وهله اول دشمن‌شناس باشند و بهانه به دشمن ندهند، زیرا  اگر دشمن بداند که شیعه و سنی مانند دو برادر با هم متحد و خیرخواه یکدیگر هستند، جرأت اختلاف‌افکنی پیدا نمی‌کند.

 

 

عالم دینی اهل سنت ابراز داشت: مسلمانان در وهله دوم به آموزه‌های دینی خود عمل کنند مسلماً دشمنان تمام تلاش خود را برای منحرف کردن مسلمانان از موضوعات و مسائل مهم و اصلی دین به کار می‌گیرند، اما در این دوران که مردم سراسر جهان آماده پذیرش کلام حق هستند موفق نمی‌شوند./831/ت301/ب4

ارسال نظرات