۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۵۴۸
راه روشنایی(1)

تحول نظام تربیتی حوزه با اجرای طرح اختبار و تثبیت

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت ورود و انتخاب آگاهانه در نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه گفت: طرح اختبار و تثبیت ابتکاری است که نظام آموزشی حوزه‌های علمیه کشور را نسبت به سایر نظام‌های آموزشی برجسته‌تر کرده است و این طرح موجب تبیین دقیق زی طلبگی در خانواده‌های طلاب شده است.
حجت الاسلام هادي حسين خاني معاون تهذيب حوزه هاي علميه
حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد طرح اختبار و تثبیت در حوزه علمیه که ویژه علاقه مندان ورود به حوزه علمیه اجرا می شود، ابراز داشت: طرح اختبار و تثبیت قبلاً در حوزه‌های علمیه موجود بوده و اجرا نیز شده است؛ اما در چند سال اخیر از ابعاد گوناگون این طرح توسعه داده‌شده است.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه این طرح در دو فاز در ابتدای هرسال تحصیلی اجرا می‌شود، عنوان کرد: 10 روز از این دوره به امور تهذیبی طلاب جدید می‌پردازد.
 
وی با اشاره به فاز دوم طرح اختبار و تثبیت، عنوان کرد: 20 روز دیگر این دوره به آشنا کردن طلاب با دروس حوزوی پرداخته می‌شود که طلبه در پایان این دور قدرت انتخاب آگاهانه را برای زندگی آینده طلبگی خود را داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام حسین‌خانی با اشاره به هدف از اجرای طرح اختبار و تثبیت که در حقیقت آشنا کردن طلاب جدید با نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه است، گفت: در این دوره از برترین اساتید توانمند حوزه علمیه استفاده می‌شود تا بتوانند در این دوره کوتاه تمام نکاتی که می‌تواند به یک انتخاب آگاهانه کمک کند مورد بررسی قرار گیرد.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با اشاره روی دیگر سکه اختبار و تثبیت در نظام تحصیلی حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: یکی دیگر از ابعاد این طرح آشنایی مسؤولان حوزه‌های علمیه کشور با طلاب جدید و شناسایی استعدادهای موجود است.
 
حجت‌الاسلام حسین‌خانی با اشاره به ابتکار نظام آموزشی اختبار و تثبیت در حوزه‌های علمیه کشور گفت: ابتکار اختبار و تثبیت موجب تقویت توانمندی‌های حوزه‌های علمیه شده است چراکه خانواده‌های طلاب از این طرح استقبال بسیار خوبی داشته‌اند و این طرح موجب تبیین دقیق زی طلبگی در خانواده‌های طلاب شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت تهذیب در زی طلبگی طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز داشت: تهذیب یکی از مؤلفه‌های خاص و مهم تحصیلی یک طلبه محسوب می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری تحصیلی شورای مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: طلاب هم نباید در سیر تحصیلات طلبگی خود نسبت به اوضاع فعلی جهان اسلام بی‌تفاوت باشد./921/ت302/ف
ارسال نظرات