۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۸۲۷۰۸
راه روشنایی(4)

انتخاب آگاهانه مسیر طلبگی راه رونق علمی و معرفتی حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه امام مهدی موعود(عج) با اشاره به اهمیت تصمیم آگاهانه داوطلبان در سرنوشت حوزه‌های علمیه گفت: اختبار و تثبیت توان علمی آینده حوزه علمیه را معیین می‌کند.
ميثاق طلبگي
حجت الاسلام عبدالرضا محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت طرح اختبار و تثبیت در تعیین آینده طلبگی داوطلبان حوزه علمیه اظهار داشت: طرح اختبار و تثبیت یک برنامه بسیار خوبی است که معاونت آموزش با پیشینه دوره میثاق طلبگی برگزار می کند تا طلاب جدید را در تشخیص انگیزه‌های تحصیلی کمک کند.
 
مدیر مدرسه امام مهدی موعود(عج) با اشاره به اهمیت تعیین و تبیین انگیزه‌های طلبگی برای داوطبان جدید اظهار کرد: این طرح به طلاب کمک می‌کند تا راه خود را بهتر بشناسند و در تصمیم و انتخاب آگاهانه نسبت به زی طلبگی با آگاهی کامل حرکت کنند.
 
وی با اشاره به مرحله بعد از دوره میثاق طلبگی که همان اختبار و تثبیت است، گفت: از دورس پایه اول برای طلاب کلاس های احکام، تجوید، عقاید و تجزیه و ترکیب در طول یک ماه برای ایجاد یک سنجش علمی برای طلاب جدید صورت می پذیرد تا توان علمی دواطلبان مشخص شود.
 
حجت الاسلام محمودی با اشاره به آزمون پایان دوره اختبار و تثبیت ابراز کرد: از ترکیب دوره میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت در حقیقت مدیران مدارس برای تشخیص کارایی دواطلب برای زی طلبگی و تصمیم نهایی خود استفاده می‌کنند.
 
مدیر مدرسه امام مهدی موعود(عج) با اشاره به جنبه سنجشی اختبار و تثبیت و اهمیت آن در انتخاب آگاهانه طلاب جدید گفت: اصل طرح بسیار طرح خوبی است و خود طلاب در پایه اول حوزه‌ به تصمیم آگاهانه خود در تداوم مسیر طلبگی واقف هستند.
 
وی با اشاره به برخی از کاستی‌های موجود در طرح میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت گفت: بحث ایجاد انگیزه یک ضرورت غیر قابل چشم پوشی است و در این طرح باید در تقویت انگیزه طلاب یک برنامه جدی داشته باشد.
 
حجت الاسلام محمودی با اشاره به تجربه خود در دوره میثاق طلبگی در تفرش ابراز کرد: خود در مصاحبه با طلاب جدید دریافتم که این دوره در رفع تحیر طلاب نقش بسزایی داشته است./921/ت303/س
ارسال نظرات