۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۸۲۷۳۶
با حضور وزیر امور خارجه؛

نشست «مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران» برگزار شد

خبرگزاری رسا - در دانشگاه علامه طباطبایی «نشست مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران» با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد.
نشست علمي مذاکرات هسته اي و علوم سياسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست «مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران» با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، عباس عراقچی عضو ارشد مذاکرات هسته ای، مجید تخت روانچی از اعضای تیم مذاکره هسته ای ایران و همچنین جمعی از اندیشمندان و اساتید دانشگاه، پیش از ظهر امروز یکشنبه اول شهریور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

 

در این نشست که با سخنرانی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد، جمعی از اساتید دانشگاه و صاحب نظران به بیان دیدگاه های خود پرداختند و وزیر امور خارجه به سوالات آنها پاسخ داد.

 

قاسم افتخاری کارشناس مسائل بین الملل و محمد کاظم سجادچی رییس انجمن علوم انسانی نیز از جمله دیگر سخنرانان حاضر در این مراسم بودند که دیدگاه های خود را با حضور اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران عباس عراقچی و مجید تخت روانچی مطرح کردند.

 

محمود نیلی احمد ابادی سرپرست دانشگاه تهران در این نشست گفت: یکی از وظایف دانشگاه ایجاد فضای گفتگو است.

 

وی ضمن تبریک دستاوردهای مذاکرات هسته ای افزود: یکی از مهم ترین دستاورد های مذاکرات پیگیری های مقام معظم رهبری، حمایت رییس جمهوری و مردم ایران بود.

 

سرپرست دانشگاه تهران با تأکید بر گسترش دانش و فنآوری گفـت: حوزه علم و فن آوری برای رسیدن به موفقیت نقش مهی دارد.

 

احمد آبادی با بیان اینکه دانشگاه به عنوان مرکز تولید علم و فناوری در دوران پسا تحریم نقش داشته دانست و  اظهار داشت: نمی توان نقش دانشگاه را نادیده گرفت، توسعه فرهنگی، علمی، فن آوری و دیپلماسی علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از سرمایه گذاری مهم است.

 

وی بیان کرد: توسعه علمی در دوران تحریم با مشکلات روبه رو بود، اما توسعه فنآوری مشکلات پیچیده تری داشت و در حوزه تامین تجهیزات و تبادل فنآوری مشکلاتی را در دانشگاه ها داشتیم.

 

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه گسترش تبادلات تجاری و فنی در دوران پسا تحریم گسترش می یابد، گفت: دانشگاه ها در این عرصه نقش مهم و تعیین کننده ای را دارند.

 

احمد آبادی بیان کرد: توافق هسته ای می تواند مسیر خوبی را برای انتقال فنآوری فراهم کند و باید آمادگی لازم را در این زمینه فراهم کنیم .

 

وی با اشاره به اهمیت بهره برداری از مراکز علم و دانشگاهی گفت: دانشگاه تهران آمادگی مشارکت در این زمینه را دارد.

 

در ادامه این نشست محمد مهدی طهرانچی ریاست دانشگاه شهید بهشتی ضمن یاد و خاطره شهدای هسته ای گفت: یاد استاد شهید مسعود علی محمدی و  شهید مجید شهریاری را گرامی می داریم.

 

وی با اشاره به تفاوت این جلسه با سایر نشست های برگزار شده، گفت: در این نشست باید به رویدادها در کنار جزییات توجه شود، با درک و توجه به چار چوب می توان جزییات را بررسی کرد.

 

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: توسعه دانش هسته ای، کاربرد صلح آمیز و کاربرد پزشکی و تلاش وزارت امور خارجه در حفظ دستاوردها در کنار پروژه ایران هراسی غربی ها، نشان اراده بزرگ مردم ایران بود.

 

احمد آبادی در پایان صحبت های خود با تأکید بر حفظ دانش و فنآوری، گفت: بدون توجه به تبادلات علمی، دستیابی به توسعه و پیشرفت ممکن نیست./818/پ202/ش

ارسال نظرات