۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۳۶۴۶
نماینده خبرگان رهبری:

افزایش بودجه فرهنگ بهتر از توسعه زندان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اگر بودجه برای ترویج فرهنگ اصیل دینی و ملی بهبود پیدا کند، خیلی بهتر از این است که ما به فکر توسعه زندان‌ها باشیم.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی صبح امروز در دیدار مدیرکل، معاونان، مشاوران و مدیران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که رسانه ملی رسالت مهمی در ترویج فرهنگ و اخلاق در جامعه دارد، اظهار داشت: رسانه ملی به مثابه یک دانشگاه عمومی است.

 


وی با بیان این‌که کار صدا و سیما مهم و بسیار با ارزش است و اگر رسانه ملی صالح باشد جامعه را نیز صالح می کند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی صدا و سیما اطلاع رسانی و گسترش اخلاق و ارزش های اسلامی است، از این رو ضرورت توجه به محتوا و تولید برنامه های جذاب برای جذب مخاطب بیش از پیش احساس می شود.

 


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: استفاده بیشتر از قصه های قرآنی و اسلامی در برنامه های صدا و سیما لازمه ترویج هنرمندانه ارزش‌های دینی و آموزه های مکتب شیعی در رسانه ملی است، صدا و سیما باید از نیروهای صالح استفاده کند که دشمن شناس بوده و در مسیر ولایت باشند.

 


آیت الله شبستری با بیان این‌که رسالت رسانه ملی رسالت پیامبران، شهدا و ولایت است بر توجه ویژه دولت و مجلس برای تقویت بودجه این سازمان تأکید کرد و یادآور شد: اگر بودجه برای ترویج فرهنگ اصیل دینی و ملی بهبود پیدا کند، خیلی بهتر از این است که ما به فکر توسعه زندان‌ها باشیم.

 


امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم پاسداشت فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی و انقلابی تصریح کرد: باید به داشته‌های فرهنگی خود توجه کنیم و به مبانی فرهنگی‌ خود اصالت بخشیده و تلاش کنیم تا فرهنگ اصیل کشورمان در جامعه حفظ شود، دولت مردان نیز باید در این زمینه بودجه لازم را تأمین کنند.

 


همچنین در این دیدار سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت های رسانه ملی در استان، به بیان راهبردهای اجرایی رسانه در استان، تلاش برای افزایش مخاطبان و توسعه پوشش دیجیتال در شهرستان‌ها پرداخت.

 


وی توجه به برنامه های دینی و معارفی و ارزش های اسلامی و پیگیری مشکلات مردم و توجه به کیفیت و جذابیت برنامه ها را در کنار کمیت را از جمله سیاست های مرکز برشمرد و گفت: افزایش 7 درصدی مخاطبان در سه ماهه اول سال 94 نشان از عملکرد مطلوب این مرکز از ابتدای سال جاری است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات