۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۳۷۹۰
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

شناساندن دشمن و معرفی دین به مردم سدی در برابر نفوذ فرهنگی بیگانگان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سالک گفت: شناساندن دشمن و معرفی ارزش ها دینی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران به توده مردم، سد محکمی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن به کشور ایجاد می کند.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص بستن راههای نفوذ دشمن به عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور، دشمن شناسی و توطئه شناسی در مقابل معرفی ارزش های دینی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران به توده مردم را به عنوان نکات مهم در این راستا معرفی کرد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی مستند به توده مردم و معرفی کردن دشمن با تمام طرح و نقشه ها و ابعاد مختلف آن و نیز معرفی دینی به مردم به منظور رشد و ارتقای ارزش های دینی در جامعه اسلامی است که اگر این دو محقق شود، سد محکمی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن به کشور ایجاد می شود و هرگز آن ها به اهداف شوم خود نمی رسند.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دشمن همیشه از عدم آگاهی و دانش و ضعف بصیرت جامعه همچنین از عدم اطلاع مردم نسبت به مسائل و مبانی دینی سوء استفاده می کند و به عبارت دیگر در چنین جامعه ای با وجود این که حق را می گویند ولی اراده به افعال باطل می کنند، دشمن از آن به نفع خود استفاده می کند.


فیلم محمد رسول الله اتحاد جامعه اسلامی را به دنبال دارد


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید محصولات سالم فرهنگی بر مبنای اصول و شعائر انقلاب و جلوگیری از تولیدات فرهنگی مضر که از جمله تأکیدات رهبری در دیدار ایشان با مسؤولان به مناسبت هفته دولت بود، تصریح کرد: مقابله با فیلم های ضد ارزش های نظام و انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های کمیسیون فرهنگی مجلس است، یعنی در ابتدا به مسؤولان مربوطه تذکر می دهیم و بعد تا جایی که ممکن باشد مانع تولید چنین فیلم هایی در کشور می شویم.


حجت الاسلام سالک تأکید کرد: باید تولیدات فرهنگی هنری به انواع و ابعاد مختلف و البته با حفظ مبانی و شعائر امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی در کشور ایجاد کنیم و این مسأله مهمی است که اگر به آن پرداخته نشود به طور حتم در فضای فرهنگی ضرر خواهیم کرد و عرصه را برای جولان بیشتر دشمن در کشور فراهم می آورد.


وی درباره فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)»که درحال حاضر در سینماهای کشور اکران می شود، اظهار کرد: فیلم «محمد رسول الله(ص)» بسیار زیبا است و به نظر بنده، اتحاد جامعه اسلامی را به دنبال خواهد داشت و افزون بر این اطلاعات خوبی نسبت به زندگی پیامبر(ص) به ویژه تا سن 13 سالگی ایشان به مردم منتقل می کند./844/ت302/ب4

ارسال نظرات