۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۸۳۷۹۲
استاد حوزه و دانشگاه:

خطر اصلی بعد از توافق، نفوذ آمریکا در ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر کس که عرق انقلابی دارد و به دنبال دفاع از انقلاب و زیر پا نگذاشتن عزت ملی است، باید موشکافانه و با دقت به دنبال نقد تفاهم نامه هسته ای در مجلس و یا در جایی دیگر باشد.
حجت الاسلام محمود رضا قاسمي

حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برجام دارای نقاط مثبتی است، گفت: نکات منفی برجام نه برای بحث هسته ای، بلکه برای کلیت نظام بیشتر از نکات مثبت است.

 

وی افزود: تغییر و تحولات پذیرفته شده در نیروگاه های هسته ای را می توان در برابر برداشته شدن تحریم ها دانست، اما بحث نفوذ غرب در ایران اسلامی را نمی توان نادیده گرفت.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که نشریه های مهم غربی اذعان می کنند که هدف از تفاهم با ایران، تغییر در نظام این کشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب به زیبایی بحث نفوذ آمریکا بعد از انجام توافق را متذکر شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که آمریکا به دنبال ایجاد راه های نفوذ در ایران است تا از این طریق در ایران اسلامی را دو قطبی کند، ابراز کرد: خطر اصلی که در مذاکرات متوجه ایران اسلامی است همین نفوذ و تهدیدات به وجود آمده بعد از آن است.

 

وی با اشاره به این که برخی از موارد فنی مذاکرات نیز قابل تأمل است، گفت: برخی از موارد برجام چارچوب نظام را نشانه گرفته است، چرا که به تصویب شورای امنیت نیز رسیده و می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

 

عدم ارائه لایحه برجام به مجلس دلیلی برای عدم تلاش نمایندگان در این زمینه نمی شود

عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا، تشکیل کمیسیون برجام از سوی مجلس شوای اسلامی را دغدغه ای ارزشمند دانست و افزود: باید دید دولت برجام را به صورت لایحه به مجلس ارائه می کند و یا مستقیم به شورای امنیت ملی ارسال خواهد شد.

 

به گفته وی، عدم ارائه لایحه برجام به مجلس دلیلی برای عدم تلاش نمایندگان مجلس نمی شود، چرا که در این مقطع حساس، آنها وظیفه دارند برجام را بررسی کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که می توان یک راهکار بینابین مشخص کرد تا برجام به صورت لایحه به مجلس ورود پیدا کند و به تصویب شورای امنیت ملی نیز برسد، گفت: هر کس که عرق انقلابی دارد و به دنبال دفاع از انقلاب و زیر پا نگذاشتن عزت ملی است، باید موشکافانه و با دقت به دنبال نقد تفاهم نامه هسته ای در مجلس و یا در جایی دیگر باشد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات