۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۸۴۰۷۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

طلاب سطوح عالی خراسان شمالی حضور فعال تری در برنامه های تبلیغی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: باید طلاب محصل در پایه های شش به بالای حوزه های علمیه استان، حضور بیشتر و فعال تری در برنامه های تبلیغات اسلامی خراسان شمالی داشته باشند.
حجت الاسلام خادمي- کارگاه آموزشي مبلغات در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد و مسؤولان مؤسسات قرآنی، بر افزایش ارتباط و تعامل بین نهاد تبلیغات اسلامی و مدارس علمیه در مرکز و شهرستان های تابع خراسان شمالی تأکید کرد.

 

وی با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ بین مجموعه حوزه های علمیه و تبلیغات اسلامی، از اجرای آیین نامه جدید روحانیان مستقر و اعزام مبلغ در سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: در قالب این آیین نامه می توان در راستای فعالیت های تبلیغی، از توان طلاب حوزه های علمیه بیش از پیش استفاده کرد.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: با توجه به اجرای این آیین نامه جدید، از تمامی طلاب حوزه های علمیه استان خراسان شمالی که در پایه های شش به بالای حوزه مشغول تحصیل هستند، انتظار می رود در برنامه های تبلیغی و فرهنگی نهاد تبلیغات اسلامی استان حضور فعال تر و بیشتری داشته باشند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به راه اندازی و فعالیت سامانه سجام( سامانه جامع اعزام مبلغ)، همه طلاب مدارس علمیه استان تلاش کنند تا در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند تا در مناسبت های مختلف سال و بر اساس نیاز مساجد مناطق شهری و روستایی مختلف، برای فعالیت تبلیغی اعزام شوند.

 

حجت الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز دینی و مؤسسات قرآنی در کشور، اظهار کرد: دستیابی به جامعه آرمانی موردنظر دین مبین اسلام در گرو توجه بیشتر و اجرای دقیق تر آموزه های قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه رسیدن به جامعه‌ای آرمانی که در آن حقوق انسانی و اسلامی افراد رعایت شود منوط به توجه بیشتر به آموزه های قرآنی است، خاطرنشان کرد: در این راستا مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی و نیز فعالان مؤسسات قرآنی وظیفه سنگین‌تری برای ترویج و توسعه این مهم دارند.

 

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: رسالت متولیان و فعالان مؤسسات قرآنی و فرهنگی در این زمینه محدوده وسیعی دارد، به گونه ای که رسالت های مهمی نظیر ریشه‌کن کردن بی سوادی قرآنی تا تربیت مربی و حافظ قرآن کریم بر عهده دارالقرآن الکریم و مؤسسات قرآنی گذاشته شده است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس می بایست مؤسسات قرآنی و دارالقرآن الکریم نهاد تبلیغات اسلامی برای دست یابی به این اهداف بزرگ، با تدوین برنامه های مناسب و اجرای روش های نوین بازدهی خود را افزایش دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: مدیران مؤسسات قرآنی وظیفه دارند با بررسی وضعیت موجود در زمینه تلاوت و قرائت قرآن و نیز آشنایی مردم با این کتاب آسمانی در استان، برنامه ریزی دقیق تر شامل برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای دسترسی به اهداف عالی تدوین شده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند.

 

گفتنی است، بر اساس گزارش نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اکنون بیش از 640 مؤسسه قرآنی مردمی، خانه قرآن شهری و روستایی و جلسات خانگی آموزش قرآن کریم نیز زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی در این استان فعالیت می کنند.

 

بنا به این گزارش در استان خراسان شمالی 34 مؤسسه قرآنی مردمی فعالیت می کنند که از این تعداد دو مؤسسه سطح یک، 22 مؤسسه سطح دو و 10 مؤسسه نیز سطح سه هستند.

 

همچنین در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی 121 خانه قرآن فعال است که از این تعداد 102 خانه قرآن در مناطق روستایی و 19 خانه قرآن نیز در شهرها مشغول فعالیت های آموزشی و قرائت قرآن کریم هستند.

 

افزون بر این در استان خراسان شمالی 479 جلسه خانگی آموزش قرآن کریم دایر است که از این تعداد 424 جلسه مربوط به قرائت قرآن، 33 جلسه تفسیر و ترجمه و 22 جلسه نیز مربوط به حفظ قرآن کریم است./9314/پ202/ح

ارسال نظرات