۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۴۳۷۶
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه:

اقوام و ادیان مختلف در کشور زیر چتر امنیتی جمهوری اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: اقوام و ادیان زیر چتر امنیتی دولت جمهوری اسلامی ایران به خوبی در کنار هم زندگی می کنند.
داريانوش عزيزيان، کشيش کليساي شرق آشور اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، داریاوش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه شامگاه یکشنبه در همایش نخبگان هنری، فرهنگی و مطبوعاتی آذربایجان غربی اظهار داشت: ارومیه در طول تاریخ چند هزار ساله خود همواره محل تلاقی فرهنگ ها، ادیان و مذاهب بوده و هست و در استمرار همین تجربه خود تبدیل به فرهنگی ناب شده که امروز سبب فخر و شکوه ایران است و آیینه ای زیبا برای گفتمان اقوام و ادیان و زندگی ملامت آمیز می باشد.

 

وی افزود: اقوام و ادیان در کنار هم بر حسب آموزه های دینی، خود را مکلف به احترام همسایه می داند و بر این اساس در شادی و غم های هم شریک و سهیم هستند.

 

عزیزیان با بیان این که جامعه آشوری و ارامنه در طول تاریخ چند هزار ساله خود قبل و بعد از اسلام در کشور ایران حضور داشته، گفت: همواره سعی کرده ایم با حضور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همگام با سایر اقوام در پیشرفت و بهبود ایران عزیز گام برداریم.

 

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه ادامه داد: این امر مهم در آغاز انقلاب اسلامی بیشتر نمایان بوده است زمانی که مسیحیان دوشادوش برادران مسلمان خود با شرکت در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و سازندگی نقش خود را ایفا کرده اند.

 

وی اضافه کرد: جامعه مسحیان از بدو انقلاب همواره بر اساس آموزه های رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی از ارزش و مقام والایی برخوردار بوده اند.

 

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه تصریح کرد: مردم در چتر امنیتی دولت جمهوری اسلامی ایران به خوبی در کنار هم زندگی می کنند.

 

وی اظهار داشت: هم اکنون که شاهد آزار و اذیت مسیحیان ساکن در کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه هستیم در سایه حمایت های انسان دوستانه کشور اسلامی کلیه اقوام و ادیان ساکن خارج از کشور که مورد ظلم و ستم هستند در محیطی آرام و مسالمت آمیز زندگی کنند.

 

عزیزیان ادامه داد: برای ما افتخار است که یکی از قدیمی ترین کلیساهای جهان در شهر ارومیه قرار دارد و همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات