۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۸۴۷۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تمدن اسلامی با ولایت فقها محقق می شود/ روحانیان گفتمان ولایت فقیه را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تمدن اسلامی با ولایت فقها محقق می شود، گفت: تبیین و نهادینه سازی گفتمان ولایت فقیه یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت است.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با نماينده ولي فقيه  و روحانيان فعال در سپاه خراسان شمالي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار نماینده ولی فقیه و روحانیان فعال در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، با اشاره به نقش روحانیت در جامعه و مجموعه های مختلف اداری، نظامی و حکومتی، اظهار کرد: نهادینه کردن اعتقادات دینی، گفتمان ولایت و اخلاق اسلامی در جامعه سه حوزه مهم کاری روحانیت است.

 

وی با تأکید بر اینکه روحانیان می بایست موضوع و گفتمان ولایت را برای اقشار مختلف جامعه تشریح و تبیین کنند، اضافه کرد: ما هر چه داریم ثمره نعمت ولایت است به همین دلیل نیز می بایست قدردان و حافظ این داشته ذی قیمت خود باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: شکر نعمت ولایت در جامعه شامل دفاع همه جانبه از آن در رفتار و گفتار است که در این زمینه طلاب و روحانیان در خط مقدم قرار دارند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تمدن اسلامی با ولایت فقها محقق می شود، تصریح کرد: متأسفانه در عصر فعلی، دنیا گرفتار ولایت سفها شده که در این شرایط روحانیان و مطلعان دینی وظیفه دارند تا ولایت فقها را جایگزین ولایت سفها کرده و آن را در جامعه نهادینه کنند.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت در مجموعه سپاه، خاطرنشان کرد: رسالت روحانیان در سپاه بسیار حساس، مهم و حیاتی است چرا که بخش مهمی از وظیفه و برنامه های پرداخت معنوی و ارتقای بعد دینی کارکنان این مجموعه، بر عهده نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روحانیان فعال در مجموعه سپاه و نمایندگی ولی فقیه در این نهاد، پرتویی از جلوه رهبری هستند، تأکید کرد: بر این اساس می بایست نهایت دقت و حساسیت در فعالیت های نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه وجود داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از روحانیان فعال در مجموعه سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان و نیز سپاه پاسداران کشور خواست تا گفتمان ولایت فقیه را به صورت منطقی و مستدل به اقصی نقاط دنیا صادر کنند.

 

حجت الاسلام حسین زحمتکش، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های این نهاد، رسالت مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه را خطیر و حساس دانست و اظهار کرد: تعمیق مباحث اخلاقی، سیاسی، معنویت افزایی و بصیرت افزایی کارکنان سپاه مهمترین وظیفه این نهاد است.

 

وی با بیان این که نهاد نمایندگی ولی فقیه تاکنون نقش بسیار پررنگ و باارزشی در سپاه داشته است، افزود: تعامل و همکاری با ائمه جمعه و روحانیان یکی از مهم ترین برنامه های پیش روی نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه به شمار می رود که در این راستا تلاش می شود تا در همه شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی این تعامل به صورت احسن برقرار شود.

 

حجت الاسلام زحمتکش خاطرنشان کرد: اکنون در سطح مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی 17 روحانی جهادی و پرتلاش در حال فعالیت در راستای ارتقای بعد معنوی و سیاسی کارکنان سپاه استان هستند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات