۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۸۴۸۴۲
در قالب اجرای طرح بزرگ قرآنی 1449؛

کاروان همدلی قرآن در حرم مطهر برادر امام رضا مستقر شد

خبرگزاری رسا ـ کاروان همدلی در قالب اجرای طرح بزرگ «1449، قرآن کتاب زندگی» در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) مستقر شد.
طرح قرآني ????

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عصر امروز کاروان همدلی و همزبانی طرح بزرگ قرآنی «1449، قرآن کتاب زندگی» با محوریت سوره «یس» و با مشارکت شبکه قرآن و معارف سیما در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر ارشد امام رضا(ع) مستقر شد و برنامه کاروان همدلی طرح بزرگ قرآنی 1449 از این مکان مقدس به شکل زنده از ساعت 17 تا 19 روانه آنتن شبکه قرآن رفت.

 

طرح بزرگ قرآنی برای اولین بار در سال 86 و در 1441‌امین سال نزول قرآن و با هدف آموزش 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از آن پس این سنت هر سال ادامه یافت.

 

بهره مندی مخاطبان از طرح در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی، گسترش و درک بهتر فرهنگ انس با قرآن کریم، آمیختن زندگی فردی و اجتماعی مخاطبان با فرهنگ دینی و قرآنی و غیره از جمله اهداف اجرای این طرح هستند.

 

طرح بزرگ قرآنی 1449 تابستان امسال در هزار‌ و چهارصد‌ و چهل‌ و نهمین سال نزول قرآن با محوریت سوره مبارکه‌ یس برگزار می شود که در قالب آن کاروان های همدلی و همزبانی شبکه قرآن و معارف سیما و نیز رادیو، با حضور در استان های مختلف، در هر برنامه یک آیه سوره یس به همراه آموزه های آن را مرور کرده و برنامه را به روی آنتن سیما و شبکه رادیویی قرآن می برند.

 

مهدی حاجی محمدی، یکی از مجریان این برنامه امروز در بجنورد با تشریح طرح قرآنی 1449، قرآن کتاب زندگی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح در استان ها ترویج فرهنگ قرآنی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است.

 

وی اضافه کرد: سال های گذشته طرح قرآنی 1449 به مرکزیت تهران اجرا می شد و ارتباط های زنده ای هم با مراکز صدا و سیمای استان ها برقرار می کرد ولی امسال به عنوان یک کاروان حرکت کرده و نسبت به نهادینه کردن توانمندی های قرآنی هر استان، شهر به شهر تلاش می کند.

 

حاجی محمدی با بیان این که حضور «اقبال واحدی» به عنوان یکی دیگر از مجریان این طرح سبب شده که این طرح بیشتر مورد استقبال قرار گیرد، اضافه کرد: این طرح با استقبال بی نظیر و چشمگیری رو به رو شده است.

 

وی تصریح کرد: این کاروان به صورت طرح تابستانه از تیر ماه آغاز به کار کرد و تا 19یا20 شهریور ادامه دارد و بر اساس برنامه مراسم اختتامیه آن در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

حاجی محمدی با بیان اینکه طرح قرآنی 1449، قرآن کتاب زندگی با تعامل و مشارکت فعالان قرآنی ، مردم و شبکه سیما و رادیو قرآن برگزار می شود، افزود: سوره یس جزء پنج سوره‌ای است که سفارش شده به صورت روزانه تلاوت شود به همین دلیل نیز این سوره برای مرور در این برنامه انتخاب شده است.

 

به گفته وی در پایان  طرح قرآن، کتاب زندگی به تعدادی از کسانی که در این طرح شرکت کرده اند به قید قرعه جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

 

حاجی محمدی اظهار کرد: در اجرای طرح 1449 قرآن کتاب زندگی، نهادهایی چون سازمان اوقاف، سازمان دارالقرآن، شبکه و رادیو قرآن، وزارت آموزش و پرورش، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، اتحادیه تشکل‌ها و اتحادیه مؤسسات قرآنی و غیره مشارکت دارند.

 

گفتنی است، طرح مشترک تابستانی رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما با عنوان «1449، قرآن کتاب زندگی» که سال های پیش با عنوان «قرآن، کتاب زندگی» به همت رادیو قرآن برگزار می شد امسال با محوریت سوره یس و آموزه های آن در بخش های مختلف آموزشی، با مخاطبان شبکه رادیویی و سیمای قرآن همراه است.

 

گروه آموزش رادیو و شبکه قرآن در این طرح، سه بخش آموزشی تجوید به کارشناسی محسن موسوی بلده، آموزش مفاهیم به کارشناسی حجت الاسلام علیرضا شاه فضل و آموزش حفظ سوره یس به کارشناسی حسن زرنوشه فراهانی را در محتوای برنامه های آموزشی این طرح پیش بینی کرده است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات