۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۲۱۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

درک نکردن واقعه غدیر موجب ایجاد انحراف در جامعه اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از واقعه غدیر به عنوان ارزشمند ترین خاستگاه جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: عدم درک واقعه غدیر موجب ایجاد انحرافات در جامعه اسلامی می شود.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر مرکز استان از واقعه غدیر به عنوان ارزشمند ترین خاستگاه جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: مفهوم واقعی غدیر باید شاکله همه فعالیت‌های دینی و فرهنگی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خوبانی معرفت شناسی امام و درک غدیر را از جمله وظایف امت اسلامی در برابر واقعه غدیر برشمرد و گفت: عدم درک واقعه غدیر موجب ایجاد انحرافات در جامعه اسلامی می شود که نمونه آن را می توان در واقعه عاشورا مشاهده کرد.

 

وی با بیان این که درک صحیح غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و رهایی از ظلمت می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی غدیر در عرصه جهانی نهادینه شده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت، ادامه داد: امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم.

 

وی با بیان این که بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است، تصریح کرد: درک صحیح غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و رهایی از ظلمت می شود.

 

حجت الاسلام خوبانی غدیر را کوثر همه خوبی ها و سرچشمه زلال حیات آسمانی توصیف کرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند، امسال غدیر باید فرصتی برای وحدت امت اسلامی باشد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، پاسداشت عید غدیر خم را احیای سنت نبوی دانست و افزود: جوامع بشرى نیازمند یادآورى و حضور همیشگى هویت‏هاى فرهنگى و اصالت‏هاى معنوى است و زنده نگه داشتن شعائر الهى، رسالتى است که مرزبانان عقیده و ایمان، از جمله رسول اکرم (ص) بر آن تأکید داشته‏اند.

 

وی با تاکید بر برگزاری جشن های باشکوه در دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم در مناطق مختلف استان گفت: در تاریخ اسلام، غدیر و امامت به همان اندازه اهمیت دارد که روز مبعث دارای ارزش و احترام است زیرا غدیر، امامت را به وجود آورد و ادامه رسالت بود.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که تبیین و ترویج واقعه غدیر خم امری اساسی است که همگان باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند، اظهار داشت: باید واقعه ارزنده غدیر خم به همگان شناسانده شود و نسبت به آن آگاهی شایسته ای وجود داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که پیام غدیر در عصر کنونی پیروی از رهنمودهای ولایت فقیه است، تصریح کرد: ولایت فقیه باید در محوریت امور باشد که در این صورت خواهیم توانست به سعادت و معنویت دست یابیم.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که روز غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت، اعلام رضایت رسمی خدا و روز مأیوس شدن دشمنان است، خاطر نشان ساخت: هیچ روز تاریخی از صدر اسلام دارای چنین ویژگی نبوده است./950/202/ب1

ارسال نظرات