۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۵۹۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

عزم جدی برای اجرای قانون بانکداری اسلامی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: باید تمامی سیستم بانکی و برنامه ‌ریزان با یک سیاست واحد در زمینه اجرای قانون بانکداری اسلامی بدون ربا تلاش کنند که این عزم واحد تا امروز در کشور وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در بازدید ار نمایشگاه بانکداری اسلامی که در مصلای بزرگ شهرکرد برپا شده است، اظهار داشت: قانون بانکداری اسلامی بدون ربا مصوب مجلس که به تأیید شورای نگهبان رسیده قانون خوبی است که مورد تأیید مراجع هم قرار گرفته است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این قانون تا امروز به درستی اجرا نشده و بانک ‌ها نخواسته یا نتوانسته ‌اند به نحو مطلوب این قانون را اجرا کنند.

 

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم در زمینه بانکداری اسلامی تأکید کرد و گفت: در این راستا باید به خوبی مردم آگاه شوند که از بانک چه می ‌گیرند و چه باز پس می ‌دهند و در واقع در این زمینه باید دو طرف آگاهی‌ های لازم را داشته باشند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که راجع به بانک خاصی نظر نمی ‌دهد، اظهار داشت: باید تمامی سیستم بانکی و برنامه ‌ریزان با یک سیاست واحد در زمینه اجرای قانون بانکداری اسلامی بدون ربا تلاش کنند که این عزم واحد تا امروز در کشور وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: وقتی که همه سیستم بانکی دست در دست هم ندهند، در این صورت اگر یک بانک خاص هم بخواهد کاری کند به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ‌ها موفق نخواهد بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: قانون بانکداری اسلامی به صورت صحیح در سیستم بانکی اجرایی نمی‌شود، اما این شامل تمامی بانک ‌ها نمی شود چراکه برخی از آن‌ ها در این زمینه فعالیت‌های نسبتاً خوبی داشته ‌اند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: سیستم بانکی در زمینه رونق تولید و اجرایی کردن سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد و باید تلاش کند در این زمینه جهت ‌گیری‌های بهتری داشته باشد./9457/202/ب1

ارسال نظرات