۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۸۵۶۷۷
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

توجه به افراد نباید سبب تجسس در زندگی آن‌ها شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که انسان ها باید حقوق یکدیگر را بشناسند و به آن احترام بگذارند، گفت: اسلام بیشترین سفارش را به کمک به نزدیکان، خویشان، دوستان و به ویژه پدر و مادر کرده است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان، یکشنبه شب در جمع زائران حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال، با اشاره به این که انسان ها باید حقوق یکدیگر را بشناسند و به آن احترام بگذارند، گفت: روز قیامت مردم عریان هستند و گرسنه و تشنه تر از دنیا خواهند بود.

 

وی افزود: در قیامت وضعیت عریانی، تشنگی، گرسنگی، وحشت، اضطراب، شلوغی، شرمساری و ترس از عذاب و آتش وجود دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید هر کس دوست دارد در قیامت عریان نباشد، در دنیا لباس به تن بی لباسی بپوشاند، ادامه داد: خداوند کسانی را که به دیگران لباس می پوشانند، به آنها لباس های بهشتی می پوشاند و اگر کسی را طعام داده باشد، خداوند از ثمرات بهشت او را سیر خواهد کرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این که افرادی که تشنه ای را سیر کنند، خداوند از شراب های بهشتی به آنها خواهد نوشانید، گفت: این روایت پیامبر اسلام(ص) بیانگر بر می آید که مبادا در جامعه ما کسی گرسنه، تشنه و عریان باشد و نباید یتیمی افزون بر آزردگی و دلشکستگی نبود پدر و مادر، درد تشنگی، گرسنگی، فقر و نداری نیز داشته باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ما نمی توانیم به عنوان یک مسلمان سر در لاک خود کنیم و به جوانب و اطراف خودمان توجه نداشته باشیم، از این رو از حقوق برادران ایمانی بر ما، توجه به آنها است.

 

توجه به افراد نباید به تجسس در زندگی دیگران منجر شود

وی با تأکید بر این که توجه به افراد نباید به تجسس در زندگی دیگران منجر شود، گفت: برخی به اشتباه و ندانم کاری با رفقا خوب هستند و برای آنها هزینه می کنند، اما برای پدر و مادر خود ارزشی قائل نیستند.

 

به گفته وی، اسلام بیشترین سفارش را به کمک به نزدیکان، خویشان، دوستان و به ویژه پدر و مادر کرده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: امام باقر(ع) فرمود من سیر کردن یک گرسنه را بیشتر از سیر کردن افقی از مردم دوست دارم که افق به معنای صد هزار غیر شیعه است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که عیادت از مؤمنان در اسلام بسیار سفارش شده است، افزود: امام باقر(ع) فرمود هر کس یک بیمار از مسلمین را عیادت کند، در دریای رحمت خدا فرو خواهد رفت و بعد از رفتن از کنار بیمار، 70 هزار ملک او را تا منزلش همراهی می کنند و او پاک می شود و در بهشت قرار خواهد گرفت./1307/202/ب1

ارسال نظرات