۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۸۵۹۷۱
مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی مطرح کرد؛

نقش مؤثر حوزه‌های علمیه در ارتقای فرهنگ دینی/ آموزش ها در حوزه، کاربردی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: در کنار برخی از متون همچون ادبیات عرب، فقه، اصول، تفسیر و کلام، باید آموزش ها و مهارت های عینی و کاربردی برای طلاب در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام راحلي، مدير حوزه هاي علميه هاي خواهران آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: اصالت فرهنگی جامعه ریشه در مسائل مذهبی دارد و ریشه مسائل مذهبی فقط در حوزه های علمیه وجود دارد.

 

وی ادامه داد: اگر حوزه های علمیه را از جامعه منفک کنیم، همان مبحث جدایی دین از سیاست پیش می آید که مصداق عینی آن عربستان است که دولت در یک مسلک است و متولیان امور دینی در مسلک و روش دیگری به سر برده و دولت و دین دو مقوله جدا از هم است.

 

حجت الاسلام راحلی ریشه تمام مسائل فرهنگی را در حوزه های علمیه عنوان و اضافه کرد: به طور عموم حوزه های علمیه نقش بی بدیلی در فرهنگ مذهبی و اجتماعی ایفا کرده و به هیچ وجه این نقش نادیده گرفتنی نیست.

 

وی افزود: از هر جنبه ای که به حوزه های علمیه توجه شود در اصل جامعه را از لحاظ فرهنگی و مذهبی واکسینه کرده ایم و این مسأله اهمیت بسزایی دارد و باید حوزه های علمیه تقویت شوند.

 

مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: اگر حوزه های علمیه تقویت شوند، جوانان ما از انحراف و انحطاط حفظ شده، امنیت پایدار محقق و مسائل اقتصادی، معنوی و فرهنگی حل می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاه، نگاهی مذهبی باشد و در جامعه دغدغه فرهنگی و مذهبی وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل می شود.

 

آموزش ها در حوزه علمیه باید به صورت کاربردی و عینی باشد

حجت الاسلام راحلی با تاکید بر اینکه آموزش ها در حوزه علمیه باید به صورت کاربردی و عینی باشد، اظهار کرد: در کنار برخی از متون همچون ادبیات عرب، فقه، اصول، تفسیر و کلام، باید آموزش ها و مهارت های عینی و کاربردی برای طلاب در نظر گرفته شود.

 

وی ادامه داد: ما باید برای خود تعریف کنیم که هدف از آموزش طلبه چیست؟ اگر این تعریف مشخص شود، لزوما در راستای این تعریف و هدف، روش های آموزش طلاب در مقابله با معضلات و چالش های اجتماعی و اینکه در مواجه با مسایلی مانند بی حجابی در جامعه باید چه نوع رفتاری داشته باشد، مشخص می شود.

 

مدیرحوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه گفت: این مسأله مهمی است و از سال گذشته در برنامه های آموزشی به آن توجه شده و برنامه ها و آموزش های جانبی برای مهارت آموزی چندگانه طلاب در نظر گرفته شده است تا بتوانند در مواجهه با ناهنجاری ها و بدحجابی ها رفتار درست و منطقی داشته باشند./936/302/ب1

ارسال نظرات