۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۸۶۲۵۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه مطرح کرد؛

کرمانشاه اولین استان کشور در زمینه کیفیت برگزاری همایش «مهر تحصیلی»

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به برگزاری همایش سراسری مهر تحصیلی در کشور گفت: کرمانشاه از لحاظ کیفیت برگزاری همایش در رده نخست و از نظر کمیت پس از استان تهران در رده دوم قرار دارد.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه از برگزاری همایش مهر تحصیلی در استان خبر داد و عنوان داشت: این همایش همزمان در سراسر کشور برگزار شد و هدف از برگزاری آن کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند است و تا 28 شهریور ماه جاری ادامه دارد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این طرح با هدف اجرای نیات واقفان در زمینه تحصیل و پیشرفت دانش آموزان مستعد اجرا شد و بخشی از هزینه های کمک تحصیلی و لوازم التحریر دانش آموزان نیازمندی که در زمینه تحصیلی با استعداد و نخبه هستند از سوی خیران و واقفان تقبل شد.


وی با اشاره به رسالت های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این سازمان در راستای رسالت های خود که رسیدگی به موقوفات، رسیدگی به بقاع متبرکه و برنامه ها و آموزش های قرآنی است، همایش سراسری مهر تحصیلی را برگزار کرد که با همکاری خوب اداره بهزیستی همراه بود، این همایش پس از 25 جلسه کشوری، منطقه ای و استانی اجرایی شد.


حجت الاسلام حسینی اراکی ادامه داد: خوشبختانه برگزاری خوب این طرح در استان کرمانشاه، این استان را از نظر کیفیت به عنوان برترین استان و از لحاظ کمیت بعد از استان تهران در رده دوم کشور قرار داد.


وی ابراز کرد: ملاک انتخاب دانش آموزان تنها نیازمندی آن ها نبوده و دانش آموزانی تحت حمایت این طرح قرار گرفته اند که از لحاظ اخلاقی و انضباطی مورد تایید والدین و مربیان مدارس بوده و در زمینه های درسی، ورزشی، هنری و فرهنگی نیز در سطح خوبی قرار دارند، در این طرح به دانش آموزان لوازم التحریر و هدایای کمک تحصیلی اهدا شد.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد: خوشبختانه در سال جاری 2000 دانش آموز تحت حمایت این طرح قرار گرفته و بسته های حمایتی و کمک تحصیلی را دریافت کردند، اداره اوقاف و امور خیریه بخشی از هزینه های طرح را از محل درآمد موقوفات استان تأمین کرد.


حجت الاسلام حسینی اراکی در پایان سنت حسنه وقف را کمکی بزرگ جهت یاری رساندن به افراد نیازمند دانست و بیان داشت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اداره اوقاف به وظیفه خطیر ترویج فرهنگ وقف در جامعه رسیدگی کرده و با اجرای امینانه نیات واقفان موجب کسب اعتماد و رضایت خیران و واقفان می شود./857/302/ب3

ارسال نظرات