۲۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۸۶۶۱

دوازدهمين شماره از ماهنامه سخن آشنا منتشر شد

رسا، سرويس فرهنگي – ماهنامه داخلي موسسه فرهنگي ولاء منتظر، شماره مردادماه خود را منتشر كرد.
دوازدهمين شماره از ماهنامه سخن آشنا منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سخن آشنا، نشريه داخلي موسسه فرهنگي ولاء منتظر که به طور ماهانه انتشار مي يابد، با رويکردي ديني و اجتماعي، علاوه بر پوشش مناسبت هاي ماه، موضوعات متنوع و متعددي را در حوزه  مربوطه به چاپ مي رساند.

«تصوير نياز به امام زمان در تمدن جديد» يکي از همين مقالات مرتبط است.

در اين نوشتار نويسنده علاوه بر تبيين آثار و پيامدهاي اصل نياز به امام زمان در جوامع و فرهنگ ها، اين فرآيند را در تمدن جديد به گونه ويژه مورد توجه قرار داده است:

در هيچ تمدني همانند تمدن جديد اينگونه کامل و نظام وار از اين نکته که «دنيا براي چيست؟» غفلت نشده است. جهان در نظر انسان عصر جديد تنها در ساحت واقعيت خارجي خلاصه مي شود و اين ساحت را زمان تعريف و تحديد مي کند.

خاطراتي از مقام معظم رهبري به مناسبت سالروز تولد ايشان، دو صفحه از اين شماره را به خود اختصاص داده است.

 شاخصه هايي از حکومت اميرالمومنين (ع) يکي ديگر از موضوعات مطرح شده است. در اين نوشتار که به مناسبت ميلاد حضرت امير به چاپ رسيده است، محوريت بحث با سخنان مقام معظم رهبري است و در طي آن، در سه فراز و مشخصه کلي، ويژگي هاي عدالت محور حکومت علوي بررسي شده است.

اجمالي از زندگاني امام موسي بن جعفر (ع) امام محمد جواد (ع) حضرت اباعبدالله (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) مطالبي هستند که به مناسبت هاي مختلف به چاپ رسيده اند.

در پايان مجله نيز هشت صفحه اختصاص به اخبار موسسه دارد. برگزاري مراسم عاشورا، ارائه خدمات تفريحي و ورزشي، اعزام مبلغ اردوهاي جهادي، مرحله اول از اولين دوره طرح ولايت، تدوين طرح تربيت ديني نوجوانان و دريافت مجوز نشر براي موسسه از اهم اخبار اين شماره اند.

گفتني است كه شماره مرداد ماه نشريه سخن آشنا (دوازدهمين شماره)، به همت موسسه فرهنگي ولاء منتظر، در 35 صفحه منتشر شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
سلام مفید واموزنده بود
0
0