۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۲۸۶۷۱۳

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ معرفی راه‌یافتگان به مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی و ابتهال، ثبت یازدهمین وقف استان گیلان در سال 94، برگزاری کارگاه کارشناسان اجارات اوقاف در کردستان، مشارکت 3 میلیارد و 500 میلیون ریالی مردم خدابنده در طرح مودت، تشرف سالانه بیش از 300 هزار زائر به امامزادگان و بقاع متبرکه داورزن از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی ، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اسامی گروه‌های تواشیح و مبتهلان راه‌یافته به مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی و همخوانی قرآن و ابتهال را اعلام کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در رشته مدیحه سرایی از 32 اثر واصله ، 14 گروه به مرحله نهایی راه یافتند ، افزود : به ترتیب گروه‌های میعاد استان قم، طه مازندران، بصائر اصفهان، ثقلین یزد، معراج قم، نور اهل‌بیت لرستان، میعاد خوزستان، آلاءالرحمان اصفهان، العباد خوزستان، سلسلة‌الذهب خراسان رضوی، شمس تهران، ثامن‌الحجج یزد، اسوه شیراز و مصباح‌الهدی خوزستان به مرحله کشوری مسابقات مدیحه سرایی برادران راه پیدا کردند.

 

حجت الاسلام حسینی افزود : در رشته ابتهال هم از 26 اثر واصله ، 10 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که به ترتیب آقایان چمنی از استان خراسان رضوی، قاسمی از مازندران، برخورداری از تهران، محمدزاده از آذربایجان شرقی، قاسمی از زنجان، مختاری از یزد، رفعتی از قزوین و حاتمیان از استان اصفهان به مرحله نهایی مسابقات کشوری ابتهال راه پیدا کردند.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری این مسابقات در بخش خواهران افزود : در رشته مدیحه سرایی خواهران از 19 اثر واصله ، 8 گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند که به ترتیب گروه‌های صهبای تهران، تسنیم قم، طاهای خراسان رضوی، حورالانسیه تهران، مصباح‌الهدی لرستان، مشکات فارس، نورالمهدی یزد و نسیم رحمت مازندران به مرحله نهایی مسابقات سراسری راه پیدا کردند.

 

نوزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی ، همخوانی و ابتهال طی روزهای 20و 21 شهریورماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهران برگزار می شود و مراسم اختتامیه نیز عصر روز شنبه 21 شهریورماه برگزار خواهد شد.

 

ثبت یازدهمین وقف استان گیلان در سال 94

حجت الاسلام حسینی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تالش با اعلام این خبر گفت : "مریم ترسلی "واقف خیراندیش یازدهمین وقف استان گیلان در سال جاری را به نام خود به ثبت رساند .

 

حسینی خاطرنشان کرد : این واقف خیراندیش یک قطعه زمین به مساحت 221 مترمربع را با نیات احداث مسجد ، حسینیه ، سرویس بهداشتی ، خانه برای روحانی و ایجاد رقبات تجاری وقف کرده است .

 

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تالش ارزش تقریبی این وقف را پانصد میلیون ریال (معادل پنجاه میلیون تومان) دانست

 

 برگزاری کارگاه کارشناسان اجارات اوقاف درکردستان

فرهنگ اسدی معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان کردستان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان اجارات ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانهای استان کردستان گفت:این کارگاه آموزشی در روزهای 14 و 15 شهریور و بابا حضور رؤسا و کارشناسان اجارات ادارات اوقاف شهرستانهای قروه، بیجار، سنندج، سقز، بانه، مریوان و دیواندره با هدف بجث و بررسی درخصوص عواید موقوفات و اجارات برگزار شد.

 

وی افزود:  افزایش تعامل و همکاری درمشخص کردن کمی و کاستی ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارائه راه حل برای جبران عقب ماندگی های درآمد موقوفات در سالجاری از اهداف این دوره آموزشی دو روزه بود

 

 مشارکت 3 میلیارد و 500 میلیون ریالی مردم خدابنده در طرح مودت

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در جریان بازدید از مراحل بازسازی امامزاده جعفر (ع) ورجوشان اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امور امامزادگان(ع) طرح‌های متعددی را در این اماکن مقدس اجرایی می‌کند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح مودت در راستای ساخت و بازسازی امامزادگان بیان کرد: این طرح با کمک مردم و در راستای توسعه و افزایش امکانات رفاهی برای زائران و گردشگران در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه ساخت و ساز و توسعه حرم امامزادگان(ع) و همچنین توسعه فضای اطراف آنها، نیازمند همت همگانی است، تصریح کرد: باید با اطلاع‌رسانی مطلوب سهم مشارکت مردم در این طرح‌ها را بیش از پیش افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح مودت گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح توسعه و آبادی امامزادگان است  که در قالب بهره‌گیری از تخصص های خیرین در زمینههای مختلف از جمله فنی و مهندسی تخصصی، فنی هنری و ... اجرایی می‌شود.

 

محمدی با تاکید بر اینکه انجام امور مذکور موجب توسعه و رشد و تسریع در امور ساخت و ساز امامزادگان می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه همکاری هیئت امنای امامزادگان(ع) نیز در این طرح مطلوب است و همین امر موجب مشارکت بیش از پیش مردم می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت مردم در ساخت امامزادگان، در قالب طرح مودت صورت می‌گیرد، بیان کرد: این طرح به منظور ساخت و بازسازی بهتر امامزادگان اجرایی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه و شناساندن بهتر امامزادگان نیز از دیگر اهداف اجرای طرح مودت است، تصریح کرد: در این طرح علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی از تخصص‌های مردمی نیز بهره گرفته می‌شود.

 

محمدی در ادامه با اشاره به نحوه اجرایی شده طرح مودت در شهرستان خدابنده، اضافه کرد: امسال از محل اجرای این طرح کمک‌های بسیاری جمع‌آوری شده و خوشبختانه مشارکت مردم نیز مطلوب بوده است.

 

وی با ارائه گزارشی از نحوه اجرایی شدن طرح مودت در خدابنده بیان کرد: سال قبل  در راستای اجرای این طرح در بقعه امامزاده حمزه (ع) زاغج 450 میلیون ریال نذورات جمع‌آوری شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه سال قبل طرح مودت در امامزاده سید ابراهیم (ع) آغاجری اجرایی شده است، گفت: از محل اجرای این طرح 150 میلیون ریال نذور مردمی جمع‌آوری شده و از محل اجرای این طرح در این مکان مقدس، یک میلیارد و 300 میلیون ریال از سوی مردم شهرستان کمک شده است.

 

محمدی با اشاره به اینکه سال قبل طرح مودت در بقعه متبرکه مریم (س) شهر کرسف نیز اجرایی شده است، بیان کرد: میزان مشارکت مردم از محل اجرای این طرح در بقعه مذکور، 100 میلیون ریال و میزان کمک اوقاف نیز 10 میلیون ریال است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال نیز در قالب طرح مودت 3 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک مردمی در شهرستان خدابنده جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: این مبالغ صرف امور آبادانی و توسعه‌ای امامزادگان و بقاع متبرکه شده است.

 

 تشرف سالانه بیش از 300 هزار زائر به امامزادگان و بقاع متبرکه داورزن

محسن آبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن گفت: امامزادگان سید علی اکبر (ع)روستای علی آباد، سید علی اصغر (ع)ریوند، امامزاده بهمن آیاد و بی بی علیه خاتون باشتین جزءشاخص ترین بقاع متبرکه شهرستان داورزن می باشند.

 

محسن آبادی ادامه داد: آستان مقدس امامزاده سید علی اصغر (ع) ریوند داورزن به عنوان اولین میقات الرضا(ع) در کنار جاده اصلی تهران -مشهد در کیلومتر 260 مشهد مقدس واقع شده است که با داشتن 16 زائر سرا از جایگاه خوبی برای اقامت موقت زائران امام رضا (ع) برخوردار است و همه ساله پذیرای بیش از 80 هزار زائر داخلی و خارجی است.

 

رئیس اداره اوقاف داورزن در خصوص موقعیت جغرافیایی منطقه شملق داورزن اظهار کرد: این منطقه جاذبه ای بکر در صنعت گردشگری خراسان رضوی بشمار می رود که با ارتفاع نزدیک به 3 هزار متر در دامنه کوه پذیرای بقعه سلطان سید قریش از فرزندان امام موسی ابن جعفر است(ع) که علاوه بر داشتن طبیعت بکر در نظر مردم از ارزش مذهبی زیادی برخوردار می باشد.

 

وی افزود:همچنین امامزاده سلطان علی اکبر (ع)در ارتفاعات شهرستان داورزن در 25کیلومتری شمال شهرستان داروزن قرار دارد.

 

محسن آبادی با اشاره به موقعیت مکانی سایر بقاع شهرستان بیان داشت:امامزاده سید ناصر (ع) از نوادگان امام سجاد (ع)در حاشیه جنوبی روستای چشام داورزن،امامزاده ابوالقاسم (ع)درقدرق روستای فشتنق در کیلومتر 35 جاده تهران (غرب سبزوار ) قرار دارد که هر پنج شنبه و جمعه زائران زیادی به این امامزاده مشرف میشوند.

 

وی ادامه داد: همچنین امامزاده بی بی علیه خاتون باشتین داورزن در کیلومتر 298 مشهد مقدس، امامزاده بی بی مریم شاهرخ آباد دختر موسی ابن جعفر (ع)در فاصله 2 کیلومتری روستای حسین آباد داورزن واقع شده است که هر جمعه صبح طی یک پیاده روی خانوادگی با برگزاری دعای ندبه و پذیرایی آش و حلیم نذری زائران زیادی را از روستاهای اطراف پذیراست.

 

رئیس اداره اوقاف داورزن در پایان گفت: بیشترین تشرف زائرین مربوط به میقات الرضا(ع) امامزاده سید علی اصغر(ع) ریوند می باشد./1325/ت303/ی

ارسال نظرات