۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۸۶۸۵۵

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام رضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضوران مسؤولان شهری و اساتید و طلاب، سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام رضا آغاز شد.
افتتاحيه سال تحصيلي مدرسه علميه امام رضا افتتاحيه سال تحصيلي مدرسه علميه امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام رضا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام  سید مصطفی حسینی شیرازی مدیر مرسه علمیه امام رضا(ع) صبح پنج‌شنبه 19 شهریور در محل مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد.

لزوم حرکت تا ریخی حوزه‌ها

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با بیان این موضوع که امروز در مهم‌ترین نقطه از تاریخ قرار داریم، گفت: طبق گفته‌های مقام معظم رهبری، روزگار ما همچون یک پیچ تاریخی است، طلاب و حوزه‌ها باید به اهمیت این موضوع توجه داشته باشند و با اقدامات هوشمندانه و تاریخ‌ساز خود، به عظمت و مجد اسلام بیافزایند.

وی افزود: موضوع خودآگاهی نسبت به جریانات زمان معاصر بسیار مهم است، زیرا وقتی فرد به اقتضاعات زمانه خود اشراف پیدا کرد قطعا می‌تواند در راستای اهداف کشور خود دست به تاریخ‌سازی بزند.

حوزه‌ها باید به جنگ شبهات بروند

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام حسینی شیرازی با اشاره به لزوم هوشمندی حوزه‌های علمیه، تاکید کرد: در جهان امروز که بسیاری از فرقه‌های مختلف در حال ایجاد شبهه در اسلام هستند، حوزه‌های علمیه باید به جنگ شبهات بروند و با شجاعت نیز در این راه قدم بردارند.

وی با بیان این مطلب که باید نگاه حوزه‌ها فرا‌ ملی باشد، افزود: باید دغدغه ما بر این موضوع متمرکز باشد که جهانی فکر کنند و معارف اسلامی را به تمام جهان صادر کنند.

گروه‌های تکفیری حافظ منافع رژیم صهیونیستی هستند

در بخش سخنران ویژه این مراسم، محمود صلاحی با هویت‌شناسی جریانات تکفیری، گفت: پس از این‌که رژیم اشغالگر قدس نتوانست در برابر جریان مقاومت بایستد، با تمرکز بر روی گروه‌های تکفیری در پی حفظ منافع خود در منطقه برآمد.

وی افزود: تمام تلاش‌های امپریالیسم در منطقه بر این موضوع متمرکز شده است که بتواند در آخر کار به ایران ضربه وارد کند، اما این موضوع حایز اهیمت است که ایران کشوری است که در آن صد‌ها سردار همچون قاسم سلیمانی وجود دارد.

خانواده‌ها حامی طلاب باشند

در بخش ارایه برنامه‌های پیش روی مدرسه علمیه امام رضا(ع)، حجت السلام علی‌یاری با بیان مطلبی در خصوص لزوم تعامل خانوداه‌ها با حوزه‌ها، گفت: بهتر است که خانواده‌ها تحت هر شرایطی از طلاب جوان حمایت کنند و طلاب جوان را مایع افتخار خود بدانند.

وی افزود: حمایت‌های خانواده‌ها از طلاب جوان بار سنگینی را از دوش مدارس علمیه بر ‌می‌دارد.

گفتنی است در این مراسم از تلاش اساتید و گروه باز‌سازی مدرسه علمیه امام رضا(ع) تجلیل و تقدیر به‌عمل آمد./856/202/ب3

ارسال نظرات