۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۸۷۲۸۵
استاد حوزه علمیه قم:

امام جواد با درایت خویش مانع از نفوذ دشمن در خاندان نبوت شد

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام شهابی با اشاره به این‌که مأمون به اجبار دختر خود را به ازدواج امام جواد درآورد تا در خاندان پیامبر(ص) نفوذ کند، گفت: امام جواد(ع) با درایت بسیار بالا این هجمه را دفع کرد و با لطف خدا و اینکه دختر مأمون از امام(ع) صاحب فرزند نشد امامت در خاندان عصمت و طهارت پیامبر(ص) باقی ماند.
سالروز شهادت امام جواد(ع)

حجت‏الاسلام مهدی شهابی استاد سطح عالی حوزه علمیه  قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: آن حضرت در سال 195 هجری قمری به دنیا آمدند و در سال 225 هجری قمری در سن 25 سالگی زندگی مظلومانه و پر دشوار خود را با شهادت در راه خداوند به پایان رساندند.

 

وی در ادامه افزود: مهم‏ترین مسأله‏ در زندگی امام جواد(ع) که به جا است هم‏اکنون از آن سخن گفته شود این است که در زمان ایشان دستگاه خلافت عباسیان و شخص مأمون با به ازدواج در آوردن دختر خود به عقد ایشان سعی در انحراف امامت از خاندان پیامبر اسلام(ص) داشت.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: وقتی هجوم خلفا بر ایشان سبب شد که تن به این ازدواج دهند امام(ع) با درایت بسیار بالا و البته لطف خداوند جلوی انحراف عظیمی را گرفتند، زیرا که مأمون قصد داشت تا به مسلمانان القا کند که امام بعدی مسلمین از نسل او است.

 

حجت‏الاسلام شهابی تصریح کرد: امام جواد(ع) با درایت بسیار بالا این هجمه را دفع کرد و با لطف خدا و اینکه دختر مأمون از امام(ع) صاحب فرزند نشد امامت در خاندان عصمت و طهارت پیامبر(ص) باقی ماند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: اینکه در برخی روایات وجود امام جواد(ع) را پربرکت‏ترین وجود در مخلوقات معرفی می‏کند شاید به این سبب باشد که ایشان شبب حفظ ولایت و امامت در خاندان پیامبر(ص) باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم ساده زیستی امام جواد(ع) را در زندگی را الگویی برای جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: امروزه باید جوانان انقلابی و مومن کشور با الگو پذیری از امام جواد(ع) از تشریفات زندگی بکاهند و هدف خود را در زندگی ساختن زندگی مادی صرف نباشد.

 

وی در پایان با ابراز نگرانی از روش کسب درآمد در کشور تصریح کرد: از تأکیدات مهم امام جواد(ع) کسب روزی حلال و کار و تولید است اما متأسفانه امروز برخی فقط به دنبال کسب پول بیشتر بدون در نظر گرفتن حلیت یا حرمت آن است./1329/ت302/ف

ارسال نظرات