۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۲۸۷۹۴۸
رییس موسسه دانشجویان مسلمان جهان مطرح کرد؛

تعدد بسیار زائرین اربعین بعد از حضور داعش در عراق

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه دانشجویان مسلمان جهان اظهار داشت: حقیقت است که حتی تا همین پنج سال پیش هم به هیچ وجه چنین جمعیتی را در کربلا نمی دیدیم. جمعیتی که تنها علتش لطف و حکمت خداست و نه چیز دیگری.
ظهير الحسن نقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید ظهیر الحسن نقوی، رییس موسسه دانشجویان مسلمان جهان در آیین رونمایی از سایت همایش و سوگواری بین المللی قتیل العبرات گفت: هرچه به تاریخ ظهور نزدیک تر می شویم، حضور و استقبال مردم از مراسم اربعین حسینی بیشتر و پررنگ تر می شود. 

رییس موسسه دانشجویان مسلمان جهان با اشاره به اهمیت بسیار بالای اربعین حسینی ادامه داد: اهمیت بالای اربعین را شخص امام سجاد(ع) به ما آموختند و اربعین را به عنوان وسیله ای برای شفاعت محبین سید الشهدا(ع) قرار دادند. در روایات هم از قول امام حسن عسکری(ع) داریم که ایشان زیارت جدشان در اربعین را یکی از پنج صفات و نشانه مومن معرفی می کند.

نقوی در ادامه درباره نقش پررنگ فرهنگ عاشورا در ترویج و گسترش دین گفت: ابی عبدالله (ع) موهبتی است که ما دور آن جمع شویم و رشد کنیم. از طرف دیگر یکی از بهترین راه ها برای گسترش و ترویج دین است. من به شخصه آثار بسیار مناسبی در زائرانی دیده ام که از کشورهای اروپایی و با کمترین شناخت از سیدالشهدا به کربلا آمده بودند.

وی به گسترش روزافزون گردهمایی بزرگ عاشقان ابی عبدالله(ع) در اربعین اشاره کرد و افزود: حقیقت است که حتی تا همین پنج سال پیش هم به هیچ وجه چنین جمعیتی را در کربلا نمی دیدیم. جمعیتی که تنها علتش لطف و حکمت خداست و نه چیز دیگری. آن هم در شرایطی که با حضور داعش و تحدیدهایش، خیلی ها معتقد بودند که آمار زائران حضرت در اربعین پایین تر خواهد اما همه دیدند که این تعداد چندین برابر شد و انشاءالله بیشتر هم خواهد شد.

نقوی با اشاره به اهداف و فعالیت های موسه تحت مدیریتش ادامه داد: هدف اصلی ما نشر فرهنگ اسلام، عاشورا و امام حسین(ع) است. اینطور که به نظر می رسد تا امروز، کارهایی در این زمینه انجام شده اما نه در سطح بین المللی و گسترده و نه به طور هماهنگ. هدف ما ایجاد نوعی هماهنگی بین دانشجویان مسلمان در سراسر دنیاست که اتفاق نو و خوبی خواهد بود.

وی همچنین درباره چهارمین همایش و نخستین سوگواره بین المللی قتیل العبرات نیز توضیح داد: اربعین اباعبدالله چند سالی می شود که رنگ و بوی دیگری گرفته و ما هم این همایش و سوگواره را همزمان با اربعین حسینی و در کربلا برگزار خواهیم کرد./9594/202/ب3

ارسال نظرات