۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۸۸۱۹۲
با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

7 مدرسه بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ هفت مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با آئین بهره‌برداری از 140 مدرسه برکت با 844 کلاس درس اهدایی مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، افتتاح شد.
افتتاح 7 مدرسه برکت در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در آیین افتتاح هفت مدرسه بنیاد برکت در این استان که در مدرسه جدیدالتأسیس بنیاد برکت در روستای خراجی برگزار شد، اظهار داشت: روستا و مردم خراجی از جایگاه ایمانی بسیار خوبی برخوردار هستند.

 

امام جمعه شهرکرد برقراری ارتباط تنگاتنگ با خدای متعال به واسطه رونق بخشی به مساجد و در نهایت رساندن انسان به عروج روحی و روانی و ملکوتی را هدف اصلی نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: اگر امروز نظام اسلامی با تمام وجود تلاش می کند که مدارس شکل بگیرد و آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت رونق پیدا کند، همه برای آن است که مساجد رونق و ارتباط با خدا تقویت پیدا کند و انسان به معراج برسد.

 

حجت ‏الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که اگر همه نیازمندی ها و امکانات مالی و مادی انسان تأمین شود اما عرصه ای برای عروج انسان نباشد، هیچ ارزشی ندارد، تصریح کرد: اگر مسجد و مدرسه ساخته شود، تمام آبادانی های زندگی و دنیایی مردم را فراهم کنیم و هیچگونه سختی، فشار و خرابی در جامعه وجود نداشته باشد اما انسان همچنان زمینی و خاکی باشد به یقین این سرمایه هیچ ارزشی نخواهد داشت.

 

وی گفت: تمام این آبادانی ‌ها و امکانات زمانی ارزشمند است و رنگ و جلا پیدا می ‌کند که انسان به واسطه آن به معراج برود و بدانید که این معرج رفتن آدمی هم تنها و تنها از طریق ارتباط با خدای متعال و نماز محقق می ‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: آن چه که برای یک انسان مسلمان در هر زمان، مکان و عرصه ای اولویت و هدف و قصد اولیه است گر هزدن خود به خداست است که اگر این شد به یقین فلاح و رستگاری برای آدمی رقم خواهد خورد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که امروز شاهد ساخت و افتتاح 140 مدرسه‌ از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آستانه سال تحصیلی جدید در کشور هستیم، گفت: خدمات بسیار با ارزش و قابل توجهی از سوی این ستاد به ملت شریف ایران ارائه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با طرح این سؤال هدف از راه اندازی ستاد فرمان حضرت امام راحل (ره) چه بود و چه وظایفی بر عهده دارد؟ تصریح کرد:‌ به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، اموال مجهول المالک و غصب شده از سوی غاصبان و طاغوتیان دوران پهلوی از آنان پس گرفته شد و به فرمان امام خمینی(ره) تمام این اموال در این ستاد جمع آوری شد.

 

حجت ‏الاسلام والمسلمین نکونام حفظ این اموال، توسعه و گسترش آن ‌ها و به کار گرفتن این اموال در راستای خدمت به مردم و جامعه به ویژه قشر محروم را سه وظیفه مهم این ستاد برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) برای آن که از این اموال به درستی استفاده شود این ستاد را شکل داده اند و اموال این ستاد در اختیار ولی فقیه است و بعد از امام راحل(ره) نیز تمام هم و غم رهبر انقلاب اسلامی نیز آن بوده که این اموال در راستای خدمت به محرومان و نیازمندان، توسعه فکر و فرهنگ و گره گشایی از جامعه استفاده شود./9457/202/ب1

ارسال نظرات