۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۸۸۹۵۹
معاون امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی:

ترویج صحیح مبانی دینی در جامعه راه نفوذ دشمن به کشور را می‌بندد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که دشمن از همه ابزارها برای نفوذ فرهنگی در نظام اسلامی استفاده می کند، گفت: بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن، رشد و گسترش فرهنگی دینی در جامعه است.
حجت الاسلام نوري زاده - معاون سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد،‌ حجت الاسلام نوری زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی امروز در چهارمین گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران که در اردوگاه قرآنی شهدای چاکسر محمودآباد برگزار شد،‌ بیان داشت: مهم ترین شاخص ارزیابی فعالیت های فرهنگی، مشاهده میزان اثربخشی هر فعالیت است.

 

وی با بیان این‌که برای اثربخشی بیشتر در کار فرهنگی باید به تناسب، ‌برنامه ها و همچنین دشمنی های موجود توجه کرد، ‌افزود: کارفرهنگی باید همه جانبه و با نگاه به، ‌گذشته، ‌حال، ‌آینده، نگاه به زمان و مخاطب و برنامه های دشمن و باید کارآمد و روز آمد و توام با دقت و ظرافت باشد.

 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: استفاده بهینه از فضای موجود فرهنگی با ایجاد کارایی جدید برای فعالیت های فرهنگی قدیمی با بهره گیری از همه ظرفیت های سازمانی و با مدیریت تعاملی و جهادی،‌ موجب افزایش میزان اثربخشی فعالیت ها خواهد بود.

 

حجت الاسلام نوری زاده بر لزوم استفاده از نخبگان و مراجع فرهنگی اعم از علما،‌ مراجع، ‌نخبگان علمی و فرهنگی و ‌بانوان فرهیخته تاکید کرد و گفت: به طور مثال در حوزه جمعیت بانوان فرهیخته باید بتوانیم الگویی متفاوت از زن مسلمان و عفیف برای جامعه و به ویژه خانواده ها مرجع سازی درستی بکنیم.

 

معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: قوام و رشد هر جامعه به رشد فرهنگی، ‌اجتماعی و علمی افزاد جامعه است و از جمله مهم ترین مسأله در این خصوص مبحث توجه به تعلیم و تربیت در درون خانواده ها است.

 

وی همچنین در ادامه به تشکیل جبهه متمرکز فرهنگی در همه حوزه ها و به ویژه در حوزه بانوان اشاره کرد و بیان داشت:‌ توجه به فضای مجازی و استفاده بهمنه از آن با ایجاد پیوست فضای مجازی در طرح ها و برنامه ها، جریان سازی و ارایه فکر و طریق در حوزه فرهنگی باید مورد توجه مسؤولان فرهنگی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی در واقع سازمانی فرهنگی، ‌علمی و ولایی است، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی بسیاری در این سازمان در حوزه فرهنگی و قرآنی در حال انجام است که باید این فعالیت ها در جامعه شناسانده شود.

 

معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های دینی و فرهنگی باید همه توان و ظرفیت خود را در جهت تحقق مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ به کار گیرند.

 

وی با اشاره به این که دشمن از همه ابزارها برای نفوذ فرهنگی در نظام اسلامی استفاده می کند، تصریح کرد: بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن رشد و گسترش فرهنگی دینی در جامعه است.

 

حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که دشمنان به نفوذ فرهنگی در کشور هستند، تصریح کرد: تأثیرات نفوذ فرهنگی دشمن بسیار خطرناک تر از مسائل دیگر به همین دلیل باید در این خصوص با هوشیاری کامل عمل کرد./950/202/ب3

ارسال نظرات