۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۸۹۰۳۰

خاطرات شفاهی شهید آیت الله مدنی گردآوری می شود

خبرگزاری رسا ـ خاطرات شفاهی شهید آیت الله سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی ایران جمع آوری و در قالب کتابی چاپ خواهد شد.
شهيد مدني

احمد باباپور مقدم، از نویسندگان و روزنامه نگاران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که طرح گردآوری و تدوین خاطرات شفاهی از شهید مدنی از ماه‌ها پیش آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به جایگاه رفیع  ارزشمند فقهی، اخلاقی و سیاسی شهید مدنی در طول تاریخ انقلاب اسلامی، این اقدام با هدف تبیین و انتقال اندیشه ها و سیره عملی آن عالم وارسته به نسل های آینده صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به اشاره به جایگاه و منزلت ارزشمند شهید آیت الله مدنی به‌عنوان اسوه برتر بصیرت دینی، سیاسی و انقلابی در تاریخ انقلاب اسلامی افزود: این شخصیت والامقام خدمات ارزشمندی در راه اسلام و انقلاب از خود به یادگار گذاشته است.

 

این روزنامه‌نگار آذرشهری که تمام تلاش خود را برای اتمام این طرح فرهنگی، مطالعاتی و پژوهشی به کار گرفته است، گفت: شهید مدنی با نثار جان در محراب عبادت، در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی همچون ستاره ای درخشان ماندگار شده است.


باباپور مقدم افزود: در این طرح یاران، شاگردان و افرادی که در دوران حیات این شهید بزرگوار در آذربایجان شرقی و سایر استان‌های کشور با شهید مدنی ارتباط داشتند، شناسایی و خاطرات شفاهی، دست نوشته ها، عکس، فایل صوتی و تصویری و اسناد مرتبط با این شخصیت بزرگوار گردآوری می شود.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه در طول سالیان متمادی افراد و شخصیت‌های بزرگی که از شهیت آیت الله مدنی خاطرات ارزشمندی داشتند، از دنیا رفته اند.


این روزنامه‌نگار ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود مسئولان محترم نهادها و ادارات مرتبط با این موضوع و مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی در راستای تحقق این رسالت و تکلیف مهم، همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند./935/102/ب2

ارسال نظرات