۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۸۹۰۹۶
دبیر ستاد نکوداشت غدیر خراسان شمالی:

مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت غدیر افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد نکوداشت غدیر خراسان شمالی با اشاره به اهمیت برگزاری پرشور برنامه های دهه امامت و ولایت، خواستار افزایش مشارکت دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان در برگزاری برنامه های گرامیداشت عید غدیر شد.
حجت الاسلام سالاري - ستاد نکوداشت غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، دبیر ستاد نکوداشت غدیر استان خراسان شمالی، امروز در نشست این ستاد، با اشاره به برنامه های گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر در استان، اظهار کرد: در این زمینه برنامه های مختلفی با هدف کلی ترویج و تبلیغ پیام غدیر پیش بینی شده که همزمان با دهه امامت و ولایت با همکاری دستگاه های عضو ستاد نکوداشت غدیر در استان برگزار می شود.

 

 وی برگزاری نشست های غدیرشناسی و غدیرپژوهی در محافل حوزوی و دانشجویی استان خراسان شمالی را یکی از این برنامه ها عنوان کرد و افزود: این برنامه با هدف تعمیق آموخته های قشر محصل درباره آموزه ها، اهداف و موانع غدیر به همت نهاد حوزه های علمیه و نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی راه اندازی بازارچه فرهنگی اقتصادی غدیر در ایام دهه امامت و ولایت در راستای کمک به محرومان با همت اتاق اصناف را یکی دیگر از برنامه های این ایام برشمرد و گفت: این طرح در راستای ترویج سبک زندگی علوی و مشارکت اصناف در برگزاری مراسمات عید غدیر از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با همکاری اتاق اصناف اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه پوستر غدیر با عنوان «غدیر در کلام 14 معصوم» در پایانه های مسافربری، فرودگاه و بیمارستان های استان از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت هستند، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی نسبت به نگاه ائمه اطهار(ع) به واقعه غدیر به صورت مختصر در اماکن ویژه از اهداف اجرای این برنامه بوده که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی تزیین بازار در ایام غدیر، پخش شیرینی و شکلات، تبریک و تخفیف به مشتریان در روز عید غدیر و دو روز بعد از آن به عنوان سنت جشن در عید غدیر و همکاری در برگزاری همایش خادمان غدیر را از دیگر برنامه هایی دانست که در ایام مذکور با هدف احیا کردن سنت جشن غدیریه و شادی و سرور در بین کسبه و اصناف از سوی کارخانه سیمان بجنورد و اتاق اصناف برگزار خواهد شد.

 

وی نصب تراکت، پلاکارد و تابلوهای حاوی احادیث کوتاه و کلمات گهربار از امام علی(ع) در میادین و اتوبوس های شرکت واحد و فروشگاه های بزرگ، نصب برچسب به شیشه و ویترین مغازه ها و نوشتن و نصب دعای «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ» به عنوان شعار اصلی غدیر در معرض دید همگان را از جمله اقداماتی عنوان کرد که همزمان با دهه امامت و ولایت از سوی شهرداری های استان انجام می شود.

 

به گفته وی هدف از انجام این اقدامات از سوی شهرداری ها فضاسازی مناسب اماکن عمومی در راستای سوق دادن اذهان به عید ولایت و نیز فرمایشات گهربار امام علی(ع) و ترویج سبک زندگی علوی است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی اجرای سینمایش نذر چهارم ویژه غدیر و مراسم جشن غدیر به همراه مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه محصولات غدیریه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت این ایام عنوان کرد و افزود: این برنامه ها با هدف آشنایی با فضائل امیرالمؤمنین(ع) و نیز پیام غدیر با تلفیقی از تئاتر و جلوه های سینمایی و ارائه مفاهیم توسل، زیارت و نذر برای مردم و مسؤولان برگزار می شود.

 

وی برگزاری ویژه برنامه عید غدیر در دهه امامت و ولایت، اطلاع رسانی و پوشش خبری و انعکاس برنامه ها و اهداف، زیرنویس کردن برنامه های ستاد نکوداشت غدیر برای اطلاع مردم و مسابقه پیامکی پیرامون غدیر را از جمله اقدامات صدا و سیمای خراسان شمالی همزمان با دهه امامت و ولایت عنوان کرد که با هدف ترویج فرهنگ غدیریاوری، غدیرباوری و سبک زندگی علوی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی همچنین اطلاع رسانی به ائمه جمعه برای فعالیت هدفمند و هماهنگ ستاد غدیر در شهرستان های مختلف متناسب با اقتضائات، با هدف اجرای برنامه های ستاد به صورت استانی با محوریت ائمه جمعه در شهرستان ها را از جمله وظایف دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه های عید غدیر برشمرد.

 

دبیر ستاد نکوداشت غدیر خراسان شمالی برگزاری مراسم باشکوه دعای ندبه در امامزاده ها و بقاع متبرکه با هدف احیای آداب و مستحبات عید غدیر خم را یکی دیگر از برنامه های گرامیداشت این عید بزرگ دانست که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی در خاتمه با اشاره به اهمیت برگزاری پرشور برنامه های دهه امامت و ولایت، خواستار افزایش مشارکت دستگاه های فرهنگی و مذهبی استان در برگزاری برنامه های گرامیداشت عید غدیر شد.

 

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات