۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۸۹۱۱۶
رییس مرکز بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس:

معارف الهی و قرآنی با فضیلت‌ترین علوم است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس معارف الهی و قرآنی را بافضیلت ترین علوم عنوان و گفت: علومی که به مسایل خداشناسی و دین شناسی مربوط می شود از نظر موضوع و غایت از اهمیت بالایی برخوردار است.
معارف الهی و قرآنی با فضیلت‌ترین علوم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شریعتی تبار،رییس مرکز بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدارس خواهران طلبه که در مکتب نرجس برگزار شد،گفت: از هر قشری از جامعه یک تعدادی باید به حوزه ورود کرده و به فهم دقیق و کارشناسانه و عمیق از معارف دینی بپردازند.


وی اظهار کرد: جامعه نیاز به همه علوم از قبیل پزشکی، معلمی، فیزیک و غیره دارد و همه مردان و زنان با ایمان نمی توانند همه امور جامعه را رها کرده و در حوزه مشغول شوند، اما جمعی باید در عرصه دینی تحصیل کنند.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار، با بیان این که علم از نظر ارزش، ارزیابی و قداست یکسان نیستند، گفت: موضوع و غایت علوم از معیارهای ارزیابی علوم است که هر چه موضوع ارزشمند تر باشد نتیجه آن نیز از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود.

 

رییس مرکز بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس معارف الهی و قرآنی را بافضیلت ترین علوم عنوان و اظهار کرد: علومی که به مسایل خداشناسی و دین شناسی مربوط می شود از نظر موضوع و غایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با بیان این که این امر که انسان از دین به صورت فکری دفاع کند مهم است، خاطرنشان کرد: شناخت واجبات، خط مشی که دین برای جامعه مشخص کرده است، سبک زندگی قرآنی، ایدئولوژی و مجموعه باید و نباید هایی که دین مشخص کرده است از وظایف مهم است و دشمن نیز به این عرصه فرهنگی توجه داشته است و باید بتوانیم این هجمه ها را دفع کنیم.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: باید به زیبایی های دین و علم اخلاق پرداخته شود و افرادی دین را بشناسانند.

 

رییس مرکز بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس با بیان این که اگر طلبه عالم و بافضیلت شد، باید علم و فقاهت را به کمال برساند، گفت: علم و دانش سکویی برای قله کمال انسانیت است بنابراین این دانش را به خود و خانواده و جامعه منتقل کنید.

 

وی به وظیفه مردم در برابر مبلغان دینی اشاره و اظهار کرد: مردم باید آموزه هایی را که مبلغان دینی بیان می کنند، فرا بگیرند.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به این که امام صادق (ع) تفقد در دین را از راه های سعادت و کمال انسان می داند، تصریح کرد: با توجه به هزاران توطئه استکبار  و تهاجم فرهنگی در عرصه های مختلف مانند حجاب، خانواده و غیره باید ببینیم که چه قدر دین را شناخته ایم و به مبانی دینی پایبند هستیم.

 

رییس مرکز بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس با اشاره به ضرورت عرضه عالمانه دین، خاطرنشان کرد: ما در تدوین آثار علمی جذاب کم کار کرده ایم و عملکرد برخی از مسوؤلین نیز ضعیف بوده است.

 

وی با اشاره به این سخن امام صادق (ع) که فرمودند «مردم را با رفتار به دین جذب کنید.»، تصریح کرد: قرآن ما را به عالمانه ترین مسائل زندگی کرده است، کمال این است که آن ها را درک کنیم و تفقد در دین به همراه به کارگیری آن ها در زندگی باشد.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان این که انقلاب اسلامی موجب ایجاد موج اسلام خواهی و قرآن خواهی شده است، اظهار کرد: دشمن دین و به کارگیری آن ها را در زندگی به چالش می کشد بنابراین ما باید از همه نرم افزار ها برای معرفی دین بهره ببریم.
 
 

رییس مرکز بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس با بیان این که دین با سهل انگاری و عدم تمرکز نمی سازد، گفت: باید خوب درس بخوانیم، تهذیب نفس داشته باشیم و به مسائل سیاسی توجه داشته و با علم و عمل و نیز تبلیغ دین نسبت به نظام اسلامی احساس مسؤلیت داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: مسولین فرهنگی باید زمینه های لازم را برای فعالیت های فرهنگی خواهران فراهم کنند./1310/201/ب3

ارسال نظرات