۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۸۹۱۹۶
مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه:

لزوم استفاده از فضای مجازی در تبلیغ دین

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب است»، گفت: با توجه به این که دشمن از ابزارها و فضای مجازی استفاده می‌کند و هجمه‌های شدیدی را علیه ما انجام می‌دهد باید زمینه را به نحوی آماده کنیم تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم.
تبليغ ديني

محبوبه زلفی زاده مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به وظیفه طلاب در عصر حاضر اظهار کرد: وظیفه طلاب آن چه در دین به آن اشاره شده، است که به مفاهیم دینی عمل کنند و در مسیر انجام وطایف خود دیگران را نیز شریک کرده و به تبلیغ دین بپردازند.
 

وی با اشاره به رسالت انبیاء در تبلیغ دین، گفت: طلبه نیز همان رسالتی را دارد که انبیاء داشته اند و باید دانشجوی معارف دین به تبلیغ آن اهتمام داشته باشد.

 

زلفی زاده در ادامه با اشاره به لوازم در تکاپوی علمی طلبگی، تصریح کرد: مهمترین لوازم برای رشد علمی تلاش، استقامت در عرصه دین و استفاده از مباحث روز است.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در استفاده از ابزار روز، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ابزار روز معارف را منتقل کنیم چون معارف خود تکاپو را داشته باید در رساندن هم پویایی را داشته باشیم.

 

وی افزود: در حوزه در خصوص آموزش رسانه ای و فضای مجازی حرکت های خوبی شده است و مرکز مدیریت خواهران حوزه علمیه خراسان با برگزاری کلاس های آموزشی با مباحث روز آشنا شدیم و نیز همه حوزه های علمیه دارای اینترنت هسند و ظرفیت استفاده از فضای مجازی را دارند.

 

زلفی زاده با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند:«اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب است»، گفت: با توجه به این که دشمن از ابزار ها و فضای مجازی استفاده و هجمه ها شدید است باید زمینه استفاده از این ابزار فراهم شود.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه در ادامه به وظیفه مدیران حوزه اشاره و اظهار کرد: مدیران باید به مدیریت به عنوان یک علم روز نگاه کنند و به این امر که مدیریت از شاخه مهمی از علوم انسانی است، توجه داشته باشند و چشم انداز خوب داشته و در عملیاتی کردن آن ها نقش خوبی را ایفا کنیم.

 

وی تصریح کرد: مدیران باید تمام امکاناتی را که طلبه نیاز دارد را در اختیار ان ها قرار دهد و در بحث تربیت، تزکیه، تهذیب با رفتار و معارف خود به رشد طلبه ها کمک می کنند.

 

زلفی زاده در خصوص نشاط طلبگی، گفت: نشاط طلبگی جدا از نشاط دین نیست و اگر با فراگیری علم به شادی پایدار می رسیم و با توجه به این که طلبگی رسیدن به کمالات است وقتی چیزی را یاد می گیرد، به پویایی و نشاط دست می یابد./1310/302/ب3

ارسال نظرات