۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۷۱۰
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

طلاب حوزه علمیه باید دنباله رو امام باقر باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که طلاب دنباله رو امام باقر(ع) هستند گفت: طلاب با تبلیغ و نشر ارزش ها و احکام تشیع، تابع مسیر امام باقر (ع) هستند.
حوزه علميه سنقر حوزه علميه سنقر حوزه علميه سنقر حوزه علميه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم سوگواری شهادت امام محمد باقر (ع) ظهر امروز با حضور طلاب و روحانیان و مسؤولان حوزوی در حوزه علمیه شهرستان سنقر برگزار شد.


حجت الاسلام حسین یاوری از اساتید حوزه علمیه ضمن حضور در این مراسم ابراز داشت: ائمه اطهار (ع) هر یک به نحوی رسالت سنگین خود را به انجام می رساندند، امام باقر (ع) نیز رسالت خود را در ترویج احکام دین و نشر ارزش های شیعی به انجام رساند.


وی ادامه داد: امام باقر (ع) از سمت مادری به امام حسن (ع) و از سمت پدری به امام حسین (ع) متصل است، آن امام بزرگوار در جریان واقعه کربلا حضور داشت و شاهد ظلم و ستم فراوان بر اهل بیت (ع) بود.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بر طبق وصیتی که از پیامبر اکرم (ص) به امام باقر (ع) رسیده بود که در راه نشر معارف و علوم دینی قدم بردارد، آن حضرت در تمام طول عمر خود به تلاش در جهت عمل به این وصیت و نشر احکام تشیع و اسلام پرداخت.


حجت الاسلام یاوری افزود: بنیانگذار تشیع امام صادق (ع) بود اما امام محمد باقر (ع) پایه گذار این حرکت بود و نشر معارف تشیع از زمان آن امام بزرگوار آغاز شد و در زمان امام صادق (ع) فراگیر شد.


وی امام باقر (ع) را الگویی برای طلاب حوزوی دانست و تصریح کرد: طلاب و حوزویان با نشر عقاید و احکام اسلامی، تابع و دنباله رو مسیر امام محمد باقر (ع) هستند و باید در تمام دوران تحصیل و زندگی خود به انجام رسالت خود بپردازند و با تبلیغ و نشر این ارزش ها موجب بهبود جامعه و کاهش ناهنجاری ها شوند.


استاد حوزه علمیه در پایان خواستار تلاش بیشتر طلاب در فراگیری علوم دینی شد و خاطرنشان کرد: طلاب باید بیشتر ساعات شبانه روز خود را به فراگیری علوم دینی و تأمل در آیات قرآن و مفاهیم آن اختصاص دهند و هیچ فرصتی را برای یادگیری علوم دینی از دست ندهند زیرا همین آموزه ها در آینده زمینه ساز و زیربنای تبلیغی طلاب خواهد بود، احکام و عقاید مردم به روحانیان وابسته است و در این شرایط وظایف طلاب و روحانیان سنگین تر شده و باید دقیق ترین احکام و آموزه ها را در اختیار مردم قرار دهند./857/202/ب3

ارسال نظرات