۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۸۹۸۱۱
همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس؛

نیروهای مسلح خراسان شمالی اقتدار دفاعی خود را به نمایش گذاشتند

خبرگزاری رسا ـ در سی و پنجمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نیروهای نظامی و انتظامی استان خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور، آمادگی و اقتدار دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
رژه نيروهاي مسلح خراسان شمالي - هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح امروز، سی و یکم شهریور، همزمان با سی و پنجمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی و نخستین روز از هفته دفاع مقدس، نیروهای نظامی و انتظامی استان خراسان شمالی شامل یگان های رزمی سواره، موتوری و پیاده، یگان های امنیتی و ضد شورش، ادوات و تسلیحات، نیروهای بسیج و اقشار قوای مسلح سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان، به یاد حماسه سازی قوای مسلح و بسیج مردمی ایران و مقاومت و ایستادگی ملت در هشت سال دفاع مقدس، همزمان با سراسر کشور رژه نظامی اجرا کرده و اقتدار و آمادگی خود را برای دفاع از کشور و نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.

 

در مراسم محوری امروز که در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل بولوار دولت و مقابل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، یگان‌های نمونه تیپ مستقل 130 پیاده شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی، سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، بسیج، مرزبانی و نیروی انتظامی استان در میان استقبال پرشور مردم از مقابل قرآن کریم، جایگاه و تمثال حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند و ضمن نمایش توان نظامی خود، بار دیگر با آرمان های امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

 

در آیین گرامیداشت نخستین روز هفته دفاع مقدس در مرکز استان خراسان شمالی، علاوه بر رژه نیروهای مسلح استان، رژه یگان های موتوری و خودرویی ارتش نیز انجام شد وهمچنین شماری از نیروهای مسلح مستقر در بجنورد به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.

 

مراسم گرامیداشت نخستین روز هفته دفاع مقدس در بجنورد با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، سیدحسین مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان، سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی، فرماندهان نظامی و انتظامی، دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی خراسان شمالی و گروه ها و اقشار مختلف مردم استان برگزار شد.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، نماینده ارشد دولت در این مراسم، از پیش بینی اعتبار ویژه از سوی دولت به منظور تقویت اقتدار و توان نظامی کشور خبر داد و افزود: دولت با درک حساسیت های موجود، در بودجه امسال اعتبارات مناسبی را برای تقویت اقتدار نظامی ایران پیش بینی کرده است.

 

وی اضافه کرد: با این اعتبارات تلاش می شود تا روند ساخت تجهیزات نظامی در داخل کشور افزایش یافته و توان نظامی ایران بیش از پیش افزایش یابد.

 

پرویزی اظهار کرد: همراهی، همدلی و همزبانی ملت، دولت و نیروهای نظامی و انتظامی با یکدیگر منجر به ترسیم و تشکیل آینده ای بهتر برای مردم کشور می شود.

 

وی با بیان اینکه ملت و نیروهای مسلح ایران در هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی در برابر دشمنان ایستادگی کردند، ادامه داد: اگر روحیه ایثارگری و جهاد در ملت ما حفظ نشود دیگر اقتدار نظامی و اقتصادی مؤثر نخواهد بود چرا که مهم ترین عامل پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، روحیه ایثار و شهادت طلبی بود.

 

پرویزی با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت و یکپارچگی مردم برای ادامه روند رو به رشد نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 انجام شده اما نباید مردم تصور کنند با حصول به این توافق همه مسائل حل می شوند بلکه آنها می بایست همواره در همه زمینه ها آمادگی های لازم را داشته باشند تا در آینده، کشور متحمل خسارات و اتفاقات ناگوار نشود.

 

وی تصریح کرد: حفظ وحدت و انسجام و پیش گرفتن رویه همدلی و همزبانی در داخل کشور از تغییر احتمالی روش ها و خلف وعده کشورهای طرف مذاکره با ایران جلوگیری می کند.

 

گفتنی است، از سی و یکم شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.

 

رژه نیروهای مسلح، اجرای مانور، پیاده روی و برگزاری همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح در مسجد انقلاب از جمله برنامه های محوری هفته دفاع مقدس در استان خراسان شمالی محسوب می شوند./9314/203/ب3

ارسال نظرات