۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۶۹۸
امام جمعه موقت مشهد:

ضعف فرهنگی در جهان اسلام مشکلی جدی و زمینه‌ساز نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فرزانه با بیان این که ضعف فرهنگی در جهان اسلام به یک مشکل جدی تبدیل شده است، گفت: این موضوع منجر به پیدایش داعش، طالبان و نفوذ کشورهای غربی در دنیای اسلام شده و افزون بر دور کردن مسلمانان از سبک زندگی اسلامی، آن ها را در باتلاق فرهنگ و زندگی غرب فرو برده است.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، تجمع علما، طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان در محکومیت جنایات آل سعود و فاجعه سرزمین منا پیش از ظهر امروز در محل مدرسه عالی نواب مشهد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در این مراسم گفت: این حادثه جانکاه موجب شد ولی امر مسلمین در ایران اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کنند و در پی آن دروس حوزه‌های علمیه در سراسر کشور تعطیل شود.

 

وی با تسلیت به بازماندگان جانباختگان این حادثه غم‌بار، افزود: آن گونه که رسانه‌ها مطرح کردند علت حادثه سوء مدیریت و عدم لیاقت حکومت آل سعود در امر برگزاری مناسک حج بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از روزی که انسان پا به این دنیا گذاشته و مکلف به عبودیت پروردگار شد همواره از سه جبهه مورد حمله قرار گرفته است؛ جبهه تمایلات نفسانی با هدف تنزل انسان،‌ جبهه ابلیس و شیاطین با هدف گمراه کردن انسان و تبدیل آن به یک شرور و جبهه استکبار جهانی با هدف تسلیم کردن انسان در برابر خود.

 

امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر این که ضعف فرهنگی در جهان اسلام به یک مشکل جدی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع منجر به پیدایش داعش، طالبان و نفوذ کشورهای غربی در دنیای اسلام شده و افزون بر دور کردن مسلمانان از سبک زندگی اسلامی آن ها را در باتلاق فرهنگ و زندگی غرب فرو برده است.

 

وی اضافه کرد: امروز ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که زور حرف نخست را می‌زند و هر چه کشورهای استکباری به سمت افول و پستی پیش می‌روند بیشتر به ابزار زور برای رسیدن به اهداف شوم خود تکیه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام فرزانه تأکید کرد: از صحبت‌های چهره‌های سیاسی و مسؤولان درباره اعتماد ملت ایران به آمریکا تعجب می‌کنیم، این افراد قرآن را مشاهده کنند و ببینند که در کتاب الهی تأکید شده که نه اسلام در برابر استکبار و نه استکبار در برابر اسلام ساکت نمی‌نشیند.

 

وی گفت: فریاد قرآن بلند است و تابلوی این کتاب آسمانی عدم اعتماد اسلام و مسلمانان به قدرت‌های استکباری را تبلیغ کرده است اما چرا برخی حرف از اعتماد به آمریکا می‌زنند؛ در ذات استکبار دور شدن از آدمیت نهفته است مگر تاریخ جز این را نشان می‌دهد، پس چرا هنوز هم برخی مسئولان حرف از اعتماد به آمریکا می‌زنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه در ادامه با بیان این که اسلام سیاسی می‌تواند یک قدرت در برابر قدرت‌های استکباری باشد، ادامه داد: اگر بخواهیم اسلام در ابعاد گوناگون زندگی انسان حاکم شود باید به بعد سیاسی آن توجه ویژه‌ای شود چرا که بدون حکومت اسلام در زندگی جاری نمی‌شود.

 

وی یادآور شد: حفظ نظام جمهوری اسلامی یک واجب است و نمی‌توان یک عالم و یا طلبه بود اما در برابر دین و اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی می‌افتد بی‌تفاوت بود.

 

وی با بیان این که امروز دین و کعبه در اسارت است، خطاب به حوزویان ابراز کرد: آیا وظیفه ما و شما این است که سرمان را پایین بیندازیم و تنها معارف اسلامی را بخوانیم و با دنیای اسلام کاری نداشته باشیم؟آیا زندگی امیرالمومنین همین را برای ما ترسیم می‌کند؟.

 

حجت‌الاسلام فرزانه تأکید کرد: عملکرد استکبار و قدرت‌های باطل با صراحت به من و شما می‌گوید که تحمل پیاده شدن اسلام ناب را در زندگی بشریت ندارد و به دنبال براندازی دین است./930/101/ب2

ارسال نظرات