۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۹۱۰۰۵
در پی اعتراض به حکومت آل سعود برگزار شد؛

تجمع حوزویان استان تهران در خصوص فاجعه سرزمین منا

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان تهران طی مراسمی با سر دادن شعار‌هایی بر ضد حکومت آل سعود انزجار خود را از جنایت هولناک منا اعلام کرد.
تجمع طلاب حوزه هاي علميه ساري در محکوميت بي کفايتي آل سعود

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، مراسم تجمع حوزویان استان تهران در خصوص فاجعه اخیر منا صبح یک‌شنبه 5 مهر‌ماه با حضور آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، حجج اسلام علی اکبر رشاد مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع)، حبیب الله غفوری مدیر مدرسه علمیه استان تهران، محمد جواد حاج علی اکبری مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد، علیرضا پناهیان استاد برجسته اخلاق و جمعی از مدیران مدارس علمیه و طلاب در مدرسه علمیه استاد مطهری برگزار شد.

 

فاجعه منا قطعا یک جنایت طراحی شده است

حجت الاسلام علیرضا پناهیان با اشاره به ابعاد مختلف فاجعه منا، گفت: اگر از جهات مختلف این حادثه مورد بررسی قرار بگیرد قطعا به نتایجی خواهیم رسید که در آن می‌توان دست‌های جنایتکار وهابیون را به وضوح دید، زیرا امکان ندارد مراسمی با آن حجم و گستردگی بر اثر یک اتفاق با خطری به این وسعت مواجه شود.

 

وی افزود: در آینده نزدیک اسنادی به ‌دست افکار عمومی خواهد رسید که در آن جنایات آل سعود و نقش عوامل وهابی در این اتفاق تلخ به روشنی مشخص خواهد شد.

 

مرگ بر آل سعود خائن

این مراسم حدود سی دقیقه زودتر از زمان از پیش تعییت شده و با حضور گسترده طلاب و روحانیان در حیاط مدرسه آیت الله مطهری آغاز شد، حوزویانی که با سر دادن شعار «مرگ بر آل سعود خائن» خشم خود را با صدای بلند به گوش رسانه‌های حاضر در این مراسم می‌رساندند.

 

نکته جالب این مراسم این است که طلاب بسیار جوان به صورت خود‌جوش در حلقه‌های کوچک ابعاد این فاجعه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دادند.

 

پلاکارد‌هایی از جنس همدردی

در این مراسم پارچه نوشته‌ها و پلاکارد‌هایی از سوی طلاب حمل می‌شد که در آن‌ها به مسایلی همچون ابراز همدردی با خانواده شهدای فاجعه منا و ابراز انزجار از حکومت ددمنش آل سعود مورد توجه قرار گرفته بود.

 

ذکر مصیبت برای شهدا

در بخش پایانی این مراسم مداح اهل بیت با ذکر مصیبت و مداحی فضای مراسم را حسینی کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز بیانیه‌ای به شرح زیر قرائت شد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه ى مصیبت بار منا یک بار دیگر بی‌ کفایتی حکام جنایتکار و خونریز آل سعود در اداره حرمین شریفین و مدیریت مراسم عظیم حج را به اثبات رساند.

مراسم بی‌نظیری که مانور قدرت مسلمین جهان در مقابل کفر و استکبار جهانی است، با بی‌کفایتی و رقابتهای کودکانه شاهزادگان فاسد آل سعود تبدیل به صحنه عزا و مصیبت برای مسلمانان جهان شد .

مدیریت حوزه علمیه استان تهران ضمن محکومیت شدید آل سعود در بوجود آوردن این حادثه مصیبت بار، این فاجعه بزرگ را به محضر مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، علمای اسلام و ملت شریف ایران به ویژه خانواده های معزی تسلیت عرض می‌نماید و به نمایندگی از عموم حوزویان استان تهران از دولت محترم جمهوری اسلامی درخواست می‌نماییم اعلام عدم کفایت آل سعود در اداره حرمین شریفین به ویژه در مدیریت مراسم عظیم حج را با جدیت تمام پیگیری نموده، تا این امر مهم به مجمعی بین‌المللی از کشورهاى اسلامی واگذار شود.

به همین مناسبت ضمن تعطیلی دروس امروز حوزه ، حوزویان استان تهران در اعتراض به این فاجعه بزرگ و همدردی با خانواده‌های عزادار، در روز یکشنبه 5 مهر ماه ساعت10:30 صبح در مدرسه عالی شهید مطهری تهران اجتماع خواهند نمود

و سیعلم الذین ظلموا اى منقلب ینقلبون
مدیر حوزه علمیه استان تهران/856/202/ب3

ارسال نظرات