۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۰۵۳
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد:

آهنگران نماد نوای مقاومت در دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: آهنگران نماد نواهای سال های دفاع مقدس است و مقاومت ذکری بود که بر زبان صادق آهنگران جاری می شد.
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، در مراسم تجلیل از صادق آهنگران که پیش از ظهر امروز یکشنبه پنجم مهر ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به خاطرات خود از آن سال ها و حضور صادق آهنگران در جبهه های نبرد حق علیه باطل گفت: وقتی نام آهنگران را می شنویم نام جبهه در کنار آن می آید، نام او نمادی از بروز و ظهور آهنگ ها و نوا و موسیقی در سال های دفاع مقدس است.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه استاد تجویدی، کاری را موفق می دانست که مردم آن با خودشان زمزمه کنند، بیان کرد: وی در ریتم سازی مهارت داشت و این توفیق به دلیل سعی ایشان و توجه خداوند متعال است و صادق آهنگران قدر این موقعیت را شناخت.

 

مرادخانی با اشاره به سخنی از مرحوم علامه جعفری گفت: ایشان می گوید که خدایا هر چیزی می دهید ظرفیت آن را به من بدهید و صادق آهنگران این ظرفیت را هم داشت.

 

وی با اشاره به خاطره ای از آن دوران که خبر اسارت صادق آهنگران را شنیده بود، گفت: وقتی متوجه شدیم که این واقعیت ندارد بسیار خوشحال شدیم.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد آهنگران را نماد جبهه در سال های دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در این حوزه نماد مقاومت ذکری بود که بر زبان صادق آهنگران جاری می شد.

 

مرادخانی با تأکید بر اینکه ما نباید فراموش کنیم چه اتفاقی در آن سال ها رخ داده است، گفت: مردم در آن سال ها از زندگی خود می گذاشتند و شوری در دل ها بود که این نواهای به یاد ماندنی را خلق کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه که وزیر امور خارجه می گوید که یکی ایرانی را هیچ گاه تهدید نکنید، خاطرنشان کرد: این انگیزه این توان و قدرت را به مسؤولان ما داده است که با قدرت در برابر بیگانگان صحبت کنند.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در خاتمه صحبت های خود گفت: امید داریم به اینکه در عرصه هنر زبان گویای داشه باشیم و بتوانیم کارهای شکوفا تری را اجرا کنیم.

 

در ادامه این مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: صادق آهنگران حماسه خوانی را در سال های دفاع مقدس رواج داد و انگیزه برای اعزام نیرو سازمان دهی رزمندگان در جبهه های دفاع مقدس به وجود آورد.

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: اگر آثار صادق آهنگران مورد آنالیز و تجزیه قرا بگیرد شیوه مرحله به مرحله از اعزام نیرو تا بازگشت اسرا را در سروده های او شاهد هستیم.

 

وی با بیان اینکه آثار حاج صادق آهنگران در روستاهای دور افتاده و در همه جا گوش داده می شد، خاطرنشان کرد: آثار او میلیاردها بار تکثیر شد تا حماسه بزرگ خلق شود.

 

صلاحی افزود: در مسیر های که رزمندگان می رفتند با نواهای ایشان روحیه می گرفتند و باعث تقویت روحیه رزمندگان می شد.

 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه کاری که ما برای تجلیل از صادق آهنگران آغاز کرده ایم انتهای ندارد، گفت: خدا نوری در قلب او تابید و و آثار او خون تازه ای در رگ های رزمندگان برای پیشروی در جبهه های دفاع مقدس ایجاد کرد./818/203/ب3

ارسال نظرات