۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۳۲۵
دبیر جشنواره علامه حلی:

جشنواره علامه حلی زمینه کشف استعدادهای درخشان در حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره علامه حلی با اشاره به این که هدف از برگزاری جشنواره تشویق طلاب جوان در عرصه پژوهش است، گفت: این جشنواره زمینه کشف استعدادهای درخشان در حوزه ها است.
جشنواره علامه حلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام اسماعیل پور، دبیر جشنواره علامه حلی امروز در نشست پژوهشی که در حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد، با توجه به فرارسیدن ایام مبارکه غدیر، در بیان اهمیت غدیر و مسأله ولایت امیرالمؤمنین(ع)، تحلیل واقعه غدیر را وظیفه روحانیت برشمرد و تحقیقات علمی و بررسی ابعاد مختلف جریان غدیر را امری ضروری دانست.

 

دبیر جشنواره علامه حلی با اشاره به این که هدف از برگزاری جشنواره تشویق طلاب جوان در عرصه پژوهش است، افزود: این جشنواره زمینه کشف استعدادهای درخشان در حوزه ها است.

 

وی علوم انسانی مرتبط با دین را حوزه فعالیت جشنواره علامه حلی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه می توانند در خصوص دغدغه هایی که در عرصه دین پژوهی دارند، مقالات خود را ارائه دهند.

 

دبیر جشنواره علامه حلی، موضوع محوری جشنواره امسال جهان اسلام و تهدیدات اندیشه تکفیر و افراطی گری معرفی و تصریح کرد: طلاب جوان می توانند از محوریت موضوع، شاخه های بیشتری استخراج کنند.

 

وی جهاد فرهنگی را تنها عرصه مبارزه با رخنه فرهنگی دشمن بیان کرد و افزود: انحراف در عقاید و شبهه افکنی کار اصلی دشمن در عرصه فرهنگی است و دفاع از مرزهای فکری و اعتقادی اسلام بر عهده حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور عدم تربیت پژوهشگر حرفه ای را از مهم ترین نقاط ضعف حوزه های علمیه دانست و ضمن تأکید بر روش شناسی و محقق پروری در میان طلاب جوان تصریح کرد: برای رسیدن به جایگاه بلند پژوهش باید همت بیشتری به خرج دهیم و روح اعتماد به نفس را در خود تقویت کنیم.

 

دبیر جشنواره علامه حلی کشور با انتقاد از ضعف پژوهش در میان طلاب اشاره کرد: برای رسیدن به جایگاه بلند پژوهش باید همت بیشتری به خرج دهیم و بدانیم که تنها راه مقابله با رخنه فرهنگی دشمن، جهاد فرهنگی است.

 

وی در خصوص برنامه های امسال جشنواره، استانی شدن جشنواره را امری مثبت در خصوص اجرای آن معرفی کرد و خاطرنشان کرد: این امر سهولت رقابت برای طلاب عزیز را در پی خواهد داشت.

 

دبیر جشنواره علامه حلی، ارائه مقالات ارسالی را در چارچوب اصول ارائه شده الزامی دانست و با اشاره به ضرورت مشورت در انتخاب موضوعات انتخاب شده افزود: اساتید محترم می توانند مشاوران خوبی برای طلاب شرکت کننده در جشنواره باشند.

 

وی با اشاره به افزایش چهل درصدی شرکت کنندگان در سال گذشته افزود: در هفتمین دوره برگزاری جشنواره 11 هزار و 870 شرکت کردند که تعداد 24 نفر از آن ها برگزیده کشوری شدند./950/202/ب3

ارسال نظرات