۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۳۵۸
لاریجانی:

انتخابات به معنای پنجه انداختن روی صورت یکدیگر نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که سکوت مرگبار سیاسی کشورهای همسایه سبب امنیت پایدار نمی شود، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صلابت و آراستگی سیاسی پایدار دارد، زیرا چرخش قدرت و نیرو در کشور امر مبارکی است و در این راستا باید برای آبادانی کشور تلاش کنیم.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه ششم مهر، که برای شرکت در مراسم یادواره شهدای ساوه به این شهر سفر کرده است در جلسه شورای اداری در فرمانداری ساوه در رابطه با حوادث منا بیان کرد: انتظار نمی‌رفت که یک دولت اسلامی نسبت به بندگان خدا که به سوی خدا هجرت کرده‌اند چنین برخوردی انجام دهد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حادثه دردآور و تأسف‌آور منا، سبب قربانی شدن بیش از دو هزار حاجی شد، بیان کرد: کشور عربستان تمهیدات لازم برای اداره کشور را انجام نداده و در وقوع حادثه نیز کنترل نداشته است.

 

لاریجانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مسأله، بازگشت سلامت زائران  و همچنین تحویل پیکرهای جان باختگان حادثه به خانواده‌ها و بازگشت به کشورمان است و در این راستا دولت عربستان باید احساس مسؤولیت کند.

 

آمادگی ارسال نیرو و امکانات در جهت سرعت بخشیدن به شناسایی ایرانیان

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در این موضوع دولت عربستان مشکلی دارد، ایران اسلامی آمادگی ارسال نیرو و امکانات را در جهت سرعت بخشیدن به شناسایی ایرانیان تحویل به خانواده‌هایشان را دارد.

 

وی  با اشاره به این که امروز باید از تمامی ظرفیت های دولت های اسلامی برای حل مشکلات موجود زائران در عربستان به کار گرفته شود گفت: بخش های دیپلماسی، وزارت بهداشت و سازمان حج و زیارت به دنبال حل مساله در این موضوعهستند تا هر چه سریع تر این مشکل رفع شود.

 

ایران اسلامی دارای صلابت و آراستگی سیاسی پایدار دارد

لاریجانی با بیان این که سکوت مرگبار سیاسی کشورهای همسایه سبب امنیت پایدار نمی شود گفت: امروزنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صلابت و آراستگی سیاسی پایدار دارد، زیرا چرخش قدرت و نیرو در کشور امر مبارکی است و در این راستا باید برای آبادانی کشور تلاش کنیم.

 

آراستگی سیاسی در کشور یک ضرورت مهم

رییس مجلس شورای اسلامی با تآکید بر این که انتخابات به معنای پنجه انداختن روی صورت یکدیگر نیست بیان کرد: امروز آراستگی سیاسی در کشور یک ضرورت مهم است و نباید رقابت سیاسی به مشاجرات ختم شود.

 

لاریجانی در ادامه با بیان این که قرار نیست کسی پوست اندازی کند و همه شناسنامه خاص خود را دارند خاطر نشان کرد:  امروز در کشور باید عقلانیت در رفتار سیاسی کشور حاکم باشد و همگان باید با رفتار برادرانه و دوستانه با یکدیگر برخورد کنند.

 

گفتنی است، رییس مجلس شورای اسلامی در سفر یکروزه خود به شهرستان ساوه با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد و در شورای اداری استان مرکزی و شهرستان ساوه شرکت کرد و سپس در یادواره شهدای این شهرستان سخنرانی می کند./842/پ202/ج

 

ارسال نظرات