۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۹۱۴۷۶
آیت‌الله عالمی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های زکات در کشور

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان این که پرداخت زکات موجب حل مشکلات نیازمندان جامعه می‌شود، گفت: هنوز آن طور که باید و شاید از ظرفیت زکات در کشور استفاده نشده و زکات با همه ابعاد و همه متعلقات آن جمع‌آوری نمی‌شود.
جلسه آيت‌الل عالمي نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد کشاورزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه شورای زکات استان، با اشاره به رسالت دستگاه های مسؤول در امر زکات در زمینه ترویج آن گفت: وظیفه ما این است که اینقدر زکات را در بین مردم ترویج دهیم تا زکات نیز همچون نماز به عنوان یک فریضه در بین مردم جا افتد.

 

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که مروج و مبلغ زکات هستند خاطرنشان کرد: پرداخت زکات موجب افزایش مال شده و باید این موضوع به عنوان یک باور در بین مردم رواج یابد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که پرداخت زکات موجب حل مشکلات نیازمندان جامعه می‌شود گفت: هنوز آن طور که باید و شاید از ظرفیت زکات در کشور استفاده نشده و زکات با همه ابعاد و همه متعلقات آن جمع‌آوری نمی‌شود که در این صورت، بسیاری از نیازهای موجود در جامعه حل و فصل می‌شد.

 

وی در پایان با موارد و زمینه های مصرف و هزینه کرد زکات تصریح کرد: موارد مصرف زکات منحصر در هشت مورد بوده و همگان نیز انتظار دارند که در این زمینه ها هزینه شود از این رو باید این فرهنگ‌سازی انجام شده و تلاش‌های مربوط در این بخش صورت گیرد.

 

در ادامه این جلسه، بهرام ولی زاده، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، با ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه شورای زکات در استان، اظهار داشت: پیش بینی و تعهد استان زنجان برای جمع آوری زکات برای سال 94 جمع‌آوری 6 میلیارد تومان بوده که تا کنون 75 درصد آن محقق شده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به هزینه کردهای زکات جمع آوری شده در استان اظهار داشت: بیشترین هزینه کردهای زکات در استان مربوط می شود به احداث پروژه‌های عام المنفعه همچنین مرمت پروژه‌ها که البته بخش عمده زکات استان در نیمه دوم سال محقق می شود.

 

ولی زاده در ادامه با اشاره به کسب رتبه سوم کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در سال گذشته، گفت: در زمینه جمع‌آوری زکات طی سال گذشته استان زنجان موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد که امسال نیز در جمع‌آوری زکات فطره که 12 میلیارد ریال بود، بسیار خوب عمل کرده است.

 

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از فعالان عرصه زکات در استان زنجان تقدیر به عمل آمد./949/202/ب1

ارسال نظرات