۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۹۱۵۷۵
همزمان با عید غدیر خم؛

آئین عمامه گذاری طلاب به دست آیت الله شبستری در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبریز از عمامه گذاری تعدادی از این مدرسه علمیه در روز عید غدیر خم به دست آیت الله شبستری و در بیت معظم له خبر داد.
تلبس طلاب

حجت الاسلام سید ودود اصل نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه طالبیه در روز عید غدیر خم به دست آیت الله شبستری و در بیت معظم له خبر داد.


وی با بیان این مطلب، افزود: همزمان با عید غدیر خم، عید ولایت و امامت جمعی از طلاب مدرسه علمیه طالبیه تبریز در کنار طلاب برخی دیگر از مدارس به کسوت روحانیت و توفیق تلبس به لباس علماء را پیدا خواهند کرد که امید است مایه برکات فراوانی برای آن ها شود.


این استاد حوزه عید غدیر خم را عید ولایت و امامت خواند و ابراز داشت: عید غدیر روز ابلاغ ولایت و امامت به امّت و نصب حضرت امیر مؤمنان علی(ع) از سوی پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) به جانشینی خویش در سال دهم هجری پس از بازگشت از حجة الوداع در سرزمین غدیر خُم است.


وی طلاب و روحانیان را سربازان امام زمان(عج) و امامت و ولایت دانست و تصریح کرد: طلاب باید با خلوص نیت و الگوگرفتن از ائمه اطهار(ع) و با گذراندن دوران تحصیل و آموزش های لازم، دین اسلام را در جامعه ترویج دهند و اخلاق حسنه را پیشه خود سازند.


معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه خاطرنشان کرد: طلاب به ارتقای اطلاعات و آگاهی خود در زمینه‌های سیاسی، دینی، اجتماعی و موارد دیگر اهتمام ویژه داشته باشند اما اصل کار که همان فراگیری علوم دینی به بهترین شکل است را در حاشیه قرار ندهند.


وی با اشاره به اهمیت و ارزش عید غدیر، این روز را شناسنامه شیعه عنوان کرد و ابراز داشت: عید غدیر در حقیقت هویت بخش شیعه و تفکر شیعی است، تلبس در چنین روزی در حقیقت سربازی در مسیر ولایت و امامت و آرمان های اسلام ناب محمدی است.


حجت‌الاسلام اصل‌نژاد با اشاره به تعداد طلاب برای  این مدرسه علمیه، تصریح کرد: تعدادی از طلاب این مدرسه علمیه در روز عید غدیر غم به دست آیت الله شبستری، ید ولایت فقیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی توفیق تلبس به لباس روحانیت و قرار گرفتن در کسوت روحانیت را پیدا خواهند کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات