۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۹۱۶۵۷
آیت الله شبستری:

معنویت و اخلاق در دانشگاه همراه با علم آموزی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر معنویت و اخلاق در کنار علم آموزی در دانشگاه ها، گفت: نباید شاهد مسائلی در دانشگاه ها باشیم که در شأن کشور اسلامی ایران نیست.
ديدار مسؤولان دانشگاه آزاد کشور با آيت الله شبستري ديدار مسؤولان دانشگاه آزاد کشور با آيت الله شبستري ديدار مسؤولان دانشگاه آزاد کشور با آيت الله شبستري ديدار مسؤولان دانشگاه آزاد کشور با آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار تعدادی از مسؤولان دانشگاه آزاد کشور، با اشاره به حادثه منا، ابراز داشت: امید است سازمان کنفرانس اسلامی هیأت مدیره ای برای مدیریت حج تشکیل دهد چون این حادثه بی کفایتی آل سعود را برای جهان ثابت کرد.

 

وی دانشگاه آزاد را در کنار دانشگاه سراسری یک فرصت برای تحصیل جوانان دانست و تصریح کرد: برخی از تحقیقات و اختراعات در دانشگاه آزاد و از سوی دانشجویان و محققان این دانشگاه نشان از ظرفیت ها و بسترهای موجود در دانشگاه آزاد است.

 

عضو خبرگان رهبری دین اسلام را دین تحقیق و پژوهش عنوان کرد و ابراز داشت: برخوردها و سنت رفتاری ائمه اطهار تشویق شاگردان و اطرافیان خود به تحقیق و پژوهش در مسائل بوده است، این برخوردها نشان از علاقه آن بزرگواران به تحقیق و پژوهش دارد.

 

وی با تأکید بر رابطه میان علم وصنعت، افزود: انتظار داریم دانشگاه ها در کنار مسائل علمی به صنعت بپردازند، لازم است علم و صنعت در کنار هم و در رابطه باهم باشند و تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی معطوف به صنعت و تولید در کشور باشد.

 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ایران اسلامی باید پرچم دار علم باشد، اما آنچه مد نظر است وجود معنویت و اخلاق در کنار علم و تحقیق است، پیشرفت های علمی دانشگاه ها جای تقدیر دارد، اما علم زمانی منشأ برکات خواهد بود که توأمان با اخلاق و معنویت باشد.


وی با اشاره به جنبه اسلامیت دانشگاه ها، ادامه داد: باید جنبه اسلامیت دانشگاه آزاد مورد تأکید و توجه باشد، آزادی دانشجویان و عدم رعایت حجاب، عفاف و غیرت جوانان در دانشگاه ما را به سمت مشکلات بسیاری حرکت خواهد داد.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با انتقاد از وضعیت اخلاقی و اعتقادی دانشگاه های کشور، خاطرنشان کرد: مسؤولان توجه داشته باشند در کنار پیشرفت های علمی پیشرفت های اخلاقی نیز مورد توجه باشد، جوانان باید از نظر اخلاقی و اعتقادی و ارزش های اسلامی باید متعهد به بار آیند.

 

وی با تأکید بر حضور روحانیت در دانشگاه ها، اذعان داشت: دانشگاه های ما باید اسلامی باشند، حضور روحانیت در دانشگاه ها باید افزایش پیدا کند، باید شاهد تحولات فرهنگی گسترده‌ای در دانشگاه ها باشیم تا تربیت امثال تقی زاده ها و کسروی ها در دانشگاه ها تحقق پیدا نکند./854/202/ب1

ارسال نظرات